تخصیص اعتبار ۶ هزار میلیارد ریالی برای رفع تنش آبی در مازندران

ساری-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: اثبات وضعیت کم آبی در حوزه آب آشامیدنی استان با همراهی وزارت نیرو و استانداری مازندران، اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی رفع این حوزه را به ۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال افزایش داد.

بهزاد برارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه سرسبزی و وجود رودخانه ها و دریا، این استان را در اذهان عمومی به عنوان منطقه بدون مشکل آبی کشور قلمداد کرده است، ‌افزود: با تدوین کتابچه تنش آبی و اثبات پنهان شدن محرومیت مازندران زیر چتر سبز، توانستیم این اعتبارات را در سطح ملی افزایش دهیم.

وی ادامه داد:‌ این اعتبارات صرف اجرای ۲ هزار و ۳۶۰ طرح در حوزه تنش آبی مازندران می شود و در همین راستا اعتبارات محرومیت زدایی ۲۰۰ روستا در گام اول تخصیص یافت و در گام دوم هم این اعتبارات برای یک هزار و ۳۵۰ روستا دیگر استان نیز تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین گفت : علاوه بر این با تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محلی دیگر، ۸۷۰ طرح در حوزه آبرسانی استان اجرا خواهد شد.

برابر آمار منابع رسمی از مجموع بیش از سه هزار نقطه روستایی استان مازندران، حدود یکهزار و ۳۵۰ روستا با مشکل تنش آبی مواجه هستند.

وی با اعلام تاسیس بنیاد خیران آبرسان در مازندران افزود: از ظرفیت خیر بزرگ آبرسان حاج اکبر ابراهیمی هم استفاده شده و در سه مرحله بیش از ۴۷۴ کیلومتر لوله از وی دریافت شد.

برارزاده در خصوص رفع مشکلات آبرسانی به روستاها و مناطق محروم مازندران گفت که اخیرا طرح آبرسانی روستای "ورند" ساری به بهره بردای رسید که برای اجرای آن، احداث سه باب مخزن ذخیره به حجم ۹۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول سه هزار و ۸۲۰ متر و شبکه توزیع به طول ۳۰۰ متر به همراه حفر یک حلقه چاه با دبی ۱۵ لیتر در ثانیه و احداث اتاقک چاه انجام شده است.

تخصیص اعتبار ۶ هزار میلیارد ریالی برای رفع تنش آبی در مازندران

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی را بیش از یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای آن ۳۰۰ نفر از مردم این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شده اند.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha