۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85257582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۱ هزار تن خرما از نخستان‌های آبادان برداشت شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۴۱ هزار و ۳۰۰ تن خرما از سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان برداشت شده است.

حسن دشتی نژاد شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این میزان ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به خرمای رقم استعمران، هشت هزار و ۱۰۰ تن برحی و هفت هزار و ۶۰۰ تن سایر انواع خرما است.

وی با اشاره به اینکه آبادان از ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار نخیلات برخوردار است پیش‌بینی کرد: برداشت ۶۸ هزار تن محصول خرما از نخلستان‌های آبادان تا پایان مهرماه ادامه یابد.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در ادامه اظهار کرد: چهار دستگاه کشت مستقیم و سه دستگاه کف‌کار یارانه‌دار از منابع دانه های روغنی برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تهیه شده است.

جمشید اسلامیان با تاکید بر کاهش هزینه تولید، افزایش عملکرد و درآمد کشاورزان به عنوان مهمترین اهداف مکانیزاسیون گفت: افزایش تولید، کاهش مصرف بذر تا حدود ۳۰ درصد، دفن کودهای مورد نیاز گیاه در مراحل اولیه رشد و افزایش بهره‌وری آبیاری از جمله مزایای استفاده از دستگاه کف‌کار است و در زمین‌های شور کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: کشت مستقیم خاک ورزی به عنوان روش نوین در کشاورزی با حذف عملیات خاک‌ورزی یا شخم‌زنی در زمین کشاورزی انجام می‌شود.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما به شمار می‌رود؛ استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

استان خوزستان در ردیف سه استان نخست کشور در تولید خرما قرار دارد و بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را با ارزش صادراتی بالا به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha