جوانی جمعیت از مسایل اولویت‌دار مدیران استان مرکزی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت باید از مسایل اولویت‌دار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد و از اولویت خارج نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در جلسه ستاد حمایت از جوانی جمعیت، افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت از برنامه‌های اولویت دار است و همه مدیران دستگاه‌های ستاد وظیفه دارند در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بیان کرد: روند اجرای قانون جوانی جمعیت به علت کندی و ایفای تعهدات و تکالیف سازمانها و دستگاهای ملی در سطح استانها از تراز مناسب برخوردار نیست.

استاندار مرکزی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مجری قانون حمایت از جوانی جمعیت باید برای بهره‌مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند و واحدهای استانی خود را در مقابل مطالبات مردم به حال خود رها نکنند.

مخلص‌الائمه در ادامه به شرایط پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: طبق قانون ۲ ضامن برای گرفتن وام فرزندآوری جایز نیست و باید با یک ضامن به متقاضیان، وام پرداخت شود.

وی بیان کرد: بانک‌های خصوصی نیز هم‌راستا با قانون حمایت از جوانی جمعیت برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری همکاری کنند.

مخلص‌الائمه افزود: از ظرفیت واگذاری کودکان بهزیستی به خانواده‌های نابارور نیز باید استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: در خانواده سه فرزند یا بیشتر باید مشوق‌های فرزندآوری برای خانواده با توجه به امکانات استان لحاظ شود.

«حسن میرزاخانی» افزود: این مشوق‌ها باید در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی اعلام و به شکل ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، تکالیف قانونی باید اجرا و متقاضیان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای فرزنددار شدن زوج‌های نابارو که هزینه درمان بالایی دارند، مشوق‌های را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: هیچ دستگاه اجرایی به شکل جدی در قانون حمایت از جوانی جمعیت، ورود نکرده است که این موجب شده تا نگرانی‌هایی به وجود آید.

«پروین مفتح‌زاده»افزود: برای کمک به اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان، چهار کمیته شامل اقتصادی، گفتمان و تبلیغ، سلامت و بهداشت و بررسی ویژه تشکیل شد و به غیر از این چهار کمیته، شورای مسکن نیز در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت همکاری دارد.

وی بیان کرد: کارگروه مقابله با سقط جنین نیز شکل گرفته که برای کمک به جوانی جمعیت بکار گرفته می‌شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت جزو سه استان‌ پیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha