۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85257654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار چهارمین رویداد علمی هوش مصنوعی کشور در کرج

کرج - ایرنا- چهارمین نمایشگاه و رویداد علمی هوش مصنوعی کشور روز شنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، در آیین آغاز به کار رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور که بیژن نوباوه نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور حضور داشتند، حسین کلانتری خلیل آباد رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت :

این رویداد نمایشگاه با همکاری استانداری، شهرداری ها و فرماندارهای استان البرز در قالب ۲۰۰ غرفه تخصصی در حوزه هوش مصنوعی از ۲۵ استان کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ۱۱۰ غرفه نمایشگاه هوش مصنوعی کشور مربوط به واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و مابقی مربوط به دیگر مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور است .

کلانتری خلیل آباد ظهار کرد: برای این رویداد ۳۸۵ مقاله علمی دریافت شده که ۴۰ مقاله در هشت بخش در ۲ روز ارائه می شود ضمن آنکه ۲۴ نشست تخصصی با توجه به چالش های استان البرز طی چهار روز آینده برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت : در حاشیه رویداد و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور هفت کارگاه آموزشی و ۲ نشست بین المللی پیش بینی شده است.

کلانتری خلیل آباد راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران هوش مصنوعی در استان البرز را از مهمترین برنامه های این رویداد برشمرد.

وی ادامه داد: پژوهشگرانی از کشور های هلند، سنگاپور و عراق در نشست های تخصصی این رویداد علمی حضور خواهند یافت که مهمترین هدف این رویداد توجه به مقوله هوشمند سازی در سطح خدمات و فعالیت های علمی و اجرایی استان البرز و کشور است .

عطاءالله ابطحی عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی البرز و رییس کمیته هم افزایی این استان گفت: در تلاش برای شناسایی نیازهای استان البرز در حوزه هوش مصنوعی هستیم .

وی ادامه داد: خدمات متعددی در حوزه هوش مصنوعی از جمله در حوزه بیمارستانی مانند بخش های پیشگیری، نقاهت و پرستاری در استان البرز شناسایی شده و خدمات لازم با استفاده از هوش مصنوعی ارائه خواهد شد.

رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور تا ۲۵ مهرماه در کرج ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha