۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85257674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هندی ها با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85257674
هندی ها با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند

تهران- ایرنا- شهروندان ایالت‌های جنوب هند در اعتراض به رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی و به نشانه ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، با تجمع در شهرهای مختلف، با مردم غزه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای روزنامه هیندو، مسلمانان حیدرآباد پس از نماز جمعه و برگزاری مراسم دعا برای پایان یافتن جنگ میان اسرائیل و حماس و آزادی برای فلسطین، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در بخش‌های دیگر شهر، در مکان‌های خاصی از جمله خیابان راج باوان (یکی از خیابان های اصلی حیدرآباد)، پرچم‌های رژیم صهیونیستی روی زمین پهن شده بود و عده‌ای روی آن‌ها راه می‌رفتند.

جوانان با حمل بنرهایی در بیان همبستگی با فلسطین، در نزدیکی مجسمه آمبدکار (بهیمراو رامجی آمبدکار، رئیس کمیته تدوین قانون اساسی هند و نخستین وزیر حقوق و عدالت، پرچمدار مبارزه با تبعیض در نظام کاستی هند) در نزدیکی دفتر مرکزی شهرداری حیدرآباد تجمع کردند. معترضان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «زنده باد فلسطین» و «غزه هرگز نخواهد مرد».

دقایقی پس از آغاز اعتراضات پلیس محلی معترضان را بازداشت و به کلانتری منتقل کرد.

به دنبال درخواست سازمان‌های مذهبی و اجتماعی هند، مانند جمعیت علمای تلانگانا و آندرا پرادش، کمیته‌های مدیریت مسجد ، خطیب‌های نماز جمعه در طول خطبه‌ها درباره اهمیت مسجد الاقصی در بیت المقدس توضیح دادند و در چندین مسجد در سراسر حیدرآباد، از جمله در مسجد جامع دارالشفا، نماز جماعت برای تسکین آلام فلسطین و ساکنان نوار غزه برگزار شد.

با پیش بینی تظاهرات، پلیس حیدرآباد، تدابیر امنیتی در نزدیکی چارمینار (مهم ترین نماد شهری حیدرآباد) را تقویت کرد، چارمینار در نزدیکی مسجد تاریخی مکه قرار دارد که یکی از مهمترین مساجد حیدرآباد است اما کسانی که در محل حضور داشتند گفتند که چنین اعتراضی صورت نگرفته است.

از زمان شروع جنگ میان اسرائیل و حماس، کاربران اینترنتی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله ایکس (توییتر سابق)، به ارسال پیام‌های همبستگی با فلسطین و بحث در مورد بحران انسانی در سرزمین های اشغالی ادامه داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha