رئیس جنبش امتداد عراق خواستار اخراج سفرای حامی رژیم صهیونیستی شد

بغداد - ایرنا - رئیس جنبش امتداد عراق از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور خواست پنج سفیر غربی که کشورهایشان از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها حمایت کردند را از بغداد اخراج کند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از صوت العراق، «علاء الرکابی» رئیس جنبش امتداد عراق در پیامی اعتراض‌آمیز خطاب به سفرای پنج کشور غربی در بغداد گفت: با توجه به اعلام حمایت مستقیم کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم غزه ما خواهان اخراج سفرای این کشورها از عراق هستیم.

وی افزود: ما انتظار داریم وزارت امور خارجه عراق با ارسال نامه شدید اللحن به سفرای این پنج کشور غربی مراتب اعتراض دولت و مردم عراق را نسبت به اقدام غیر انسانی‌ آنها ابلاغ کند و در صورت اثبات کمک نظامی این کشورها به صهیونیست‌های اشغالگر، از سفرای پنج کشور یاد شده بخواهد فوراً به کشورهایشان بازگردند و در اعتراض به مواضع مغایر با ارزش‌های بشردوستانه این کشورها روابط دیپلماتیک با آن‌ها متوقف شود.

پیشتر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بر موضع قاطع و اصولی بغداد در خصوص حق مردم فلسطین برای داشتن یک زندگی آبرومندانه و ایجاد کشور مستقل فلسطین در سرزمین و خاک تاریخی خود تاکید و بر ضرورت تحرک جامعه بین المللی برای نجات فلسطینی‌ها تصریه کرده بود.

نخست وزیر عراق همچنین بر مواضع ثابت، قاطع و اصولی این کشور در قبال مساله فلسطین تاکید کرده و گفته بود که بغداد برای رساندن کمک‌هایی شامل تجهیزات پزشکی و درمانی و نیازهای فوری بشردوستانه به فلسطینی‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه با دولت مصر رایزنی و هماهنگی کرده است.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن به شهادت رسیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha