۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85257746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوباوه : هوش مصنوعی در برنامه هفتم توسعه کشور جدی گرفته شود

کرج - ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و شتاب علمی جهان گفت : حوزه هوش مصنوعی باید در برنامه هفتم توسعه کشور جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، بیژن نوباوه روز شنبه در آیین آغازبه کار رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در کرج افزود: طبق بررسی ها جایگاه بایسته برای هوش مصنوعی در برنامه توسعه هفتم کشور دیده نشده و باید دراین حوزه با جدیت وارد عمل شویم.

وی در عین حال گفت : مجلس شورای اسلامی با نگاه توسعه علمی کشور در برنامه توسعه هفتم بند های قانونی خوبی از جمله در عرصه رسانه و فرهنگ پیش بینی کرده است .

این نماینده مجلس افزود: اکنون در بخش توسعه علمی و علوم پیشرفته نیز مباحث مختلفی در مجلس شورای اسلامی مطرح است .

وی بایادآوری این نکته که انقلاب صنعتی پیشرفته طی ۱۵۰ سال در جهان شکل گرفت، اظهار کرد: در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی علمی در کشور هستیم و طی ۱۲ سال گذشته آمارها نشان می دهد حرکت های خوبی شروع شده اما فاصله ما با دنیا معنا داراست.

نوباوه تاکید کرد: پژوهش های علمی باید به محصول تبدیل کرد تا شاهد جهش و رشد و شکوفایی کشور باشیم .

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران به لحاظ علمی جزو بهترین های دنیا است اما باید فعالیت های مضاعفی برای ارتقا و حفظ این جایگاه انجام دهیم.

وی همکاری روزافزون بین دانشگاه و رسانه را در کشور نوید بخش روزهای بهتری در کشوردانست .

رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور از امروز به مدت چهار روز با حضور پژوهشگران این عرصه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha