دشمن صهیونیست توان جنگ در چند جبهه را ندارد / از حمایت‌های ایران تشکر می‌کنیم

تهران-ایرنا- معاون دبیرکل جنبش مجاهدین فلسطین در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، یمن، سوریه و لبنان از ملت و مقاومت فلسطین تاکید کرد که دشمن دیگر توان جنگیندن در چند جبهه در زمان واحد را ندارد.

سالم عطاالله، معاون دبیرکل جنبش مجاهدین فلسطین امروز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: با توجه به جنگ گسترده‌ای که درحال حاضر داریم و اینکه این جنگ یکی از ارکان مهم محور مقاومت را هدف قرار داده است، جایی برای دسته بندی وجود ندارد زیرا دشمن به دنبال شکستن اراده مقاومت و تضعیف غزه با تمام تشکل‌های آن است. اتکای ما بر خداوند متعال روی محور مقاومت است که هیچگاه ما را ناامید نکرده است.

وی تاکید کرد: بنابراین گردان‌های مجاهدین بخش اصیل نبرد با دشمن است و مبارزان آن همچنان در نوار غزه و مناطق اطراف آن فداکاری و حماسه‌آفرینی می‌کنند. از هیچ کس پنهان نیست که آنچه گردان‌های مجاهدین اعلام کرد و ویدیوها و تصاویری که منتشر کرد نشان می‌دهد که آن‌ها تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست را اسیر و بخشی را به هلاکت رساند. علاوه بر این، به طور روزانه شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف راکت قرار می‌دهد. هسته های مجاهدین در کرانه باختری در رکاب الاقصی و مقاومت هستند.

وی افزود: عملیاتی که مقاومت اسلامی در لبنان و گروه های فلسطینی اعلام کردند بخشی از این نبرد است و تعدد جبهه‌ها تاثیر مهمی در روند این نبرد دارد و دشمن تحمل گشوده شدن چند جبهه در آن واحد را ندارد.

گسترش جنگ به سود دشمن نیست

سالم عطاالله گفت: گسترش جنگ به سود دشمن نیست زیرا در آغاز نبرد ضربه‌های سختی خورد و هیاهوی رسانه‌ای آمریکا تلاشی در راستای این است که نوار غزه تنها بماند و محور مقاومت از آن حمایت نکند. دشمن صهیونیستی حتی نتوانست چند سانتی‌متر در غزه پیشروی داشته باشد و در نبردهای متعدد پوزه آن به خاک مالیده شد و اکنون در پی آن است که از میدان نبرد فرار کند و با هدف قرار دادن غیرنظامیان پیروزی‌های جعلی بدست آورد، بنابراین ما شاهد این هستیم که رژیم موقت زنان، کودکان، سالمندان، مراکز مدنی، درمانی و آموزشی را هدف قرار می‌دهد تا شاید مردم عادی را علیه مقاومت تحریک کند اما علیرغم تمام این تلاش‌ها و اقدامات تروریستی مردم ثابت خواهند کرد که حامی و پشتیبان مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: آمریکا در پرونده های متعدد داخلی و خارجی بحران‌زده است که مهم‌ترین آن‌ها جنگ روسیه و اوکراین است، در افغانستان و عراق نیز متحمل شکست های سنگینی شد و ناامیدانه پای خود را از منطقه ما بیرون کشید و آنچه برادران ما در مقاومت یمن و عراق مبنی بر ورود به جنگ اعلام کردند، بازدارندگی مهمی در برابر آمریکا است. از سوی دیگر، آمریکایی ها به دنبال تقویت و گسترش توافقات سازش هستند و ورود آن‌ها به جنگ منجر به افزایش زمان جنگ و گسترش آن می شود تا جایی که ممکن است به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و این امر در راستای منافع آن‌ها نیست. همچنین با توجه به ضربه‌های سنگینی که رژیم موقت از مجاهدین خورد و بحران وجودی که از آن رنج می برد، اعلام حمایت آمریکا از این رژیم جنبه روانی دارد.

معاون دبیرکل جنبش مجاهدین خاطرنشان کرد: مقاومت همچنان به نبرد خود ادامه می‌دهد و همچنان حرف های زیادی برای گفتن دارد، مقاومت توانست در زمانی کوتاه ضربه سختی به دشمن و نظامیان آن بزند و در همان ابتدای نبرد، لشکر ویژه غزه در ارتش رژیم اسرائیل را شکست داد و بیش از ۱۳۰۰ صهیونیست را به هلاکت و هزاران نفر دیگر را زخمی کرد. علاوه بر این، ده‌ها پایگاه و تجهیزات نظامی را درهم کوبید و دشمن را سردرگم کرد تا جایی که دشمن هیمنه و تمرکز خود را از دست داد و ما چندین بار شاهد این بودیم که نظامیان صهیونیست به طور اشتباهی به سوی یکدیگر شلیک کردند و هشدارهای امنیتی دروغین در شمال و جنوب دادند.

روی سازمان‌های بین المللی حساب زیادی باز نکردیم

وی در بخش دیگری تاکید کرد: ما بعد از توکل بر خداوند بر روی سازمان‌های و نهادهای رسمی بین المللی حساب زیادی باز نکردیم؛ اگر چه که این سازمان‌ها باید از اراده امتی دفاع می‌کردند که به دنبال آزادی فلسطین و مقدسات آن است. ما بر روی ملت‌های عربی و اسلامی حساب باز کردیم و از آنها می‌خواهیم که بر منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در تمام کشورهای جهان فشار وارد کنند. ما از امت خود می خواهیم که به برادران خود در فلسطین حمایت کنند و به یاری معراج گاه پیامبر اکرم (ص) و مقدسات خود بشتابند. مواضع رسمی عربی و جهانی متفاوت است، برخی ها از رژیم اشغالگر طرفداری کردند و برخی درمورد جلاد و قربانی موضع یکسانی را اتخاذ کردند بنابراین ما به آن‌ها می گوییم کسانی که با دشمن هم پیمان شدند و از آن حمایت کردند جز شکست چیزی درو نخواهند کرد؛ چه برسد به کشورهایی که از ده‌ه ها پیش با رژیم صهیونیستی سازش کردند.

سالم عطاالله همچنین از طرف های عربی و اسلامی خواست که از اراده امت حمایت کنند نه از رژیم موقتی که ارتش آن در برابر ضربات یک گروه کوچک محاصره شده طی چند ساعت کوتاه شکست خورد.

از حمایت های ایران تقدیر می کنیم

معاون دبیرکل جنبش مجاهدین فلسطین در ادامه از حمایت‌های ایران، یمن، سوریه و لبنان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ما از مواضع حامی ملت فلسطین و مقاومت آنها بویژه در ایران، یمن، سوریه و لبنان و هرگونه موضعگیری آزاد و شرافتمندانه ای ستایش می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که دشمن بحران زده است وساطت ها ادامه دارد اما در برابر این تروریسم وحشیانه علیه مردم بی‌گناه، واسطه گرها باید تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و ملت ما مصمم به حمایت از قدس، آزادی اسرا، شکستن حصر غزه و شکستن طغیانگری و سرکشی اشغالگران است که از چند دهه پیش ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha