رایزنی چین و برزیل درباره فلسطین/ بی عدالتی در حق فلسطینی‌ها ریشه اصلی مشکلات

تهران-ایرنا- «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با «سلسو لوئیز نونس آموریم» مشاور ارشد رئیس جمهوری برزیل در خصوص اینکه "مسئله فلسطین، هسته اصلی مسئله خاورمیانه است"تاکید کرد که بی عدالتی در حق فلسطینیان، ریشه اصلی این مشکلات است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با بیان این مطلب، افزود: پکن هر اقداماتی که به سبب آسیب به مردم غیر نظامی و نقض قوانین بین المللی شود، مخالف است.

وانگ گفت: چین ازهمه طرف‌ها می‌خواهد که این تنش منطقه ای در اسرع زمان کاهش دهند و مانع از گسترش آن شود.

وی افزود: اولویت اصلی تضمین امنیت شهروندان غیرنظامیان و باز شدن مرزهای فلسطین برای ارسال کمک ها و جلوگیری از یک بحران انسانی در نوار غزه شد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به اینکه راه حل مسئله فلسطین، اثبات حقوق مشروع ملت فلسطین است، تاکید کرد که پکن خواستار برگزاری نشستی جهانی تأثیرگذارتر برای دستیابی به اجماع گسترده بر اساس «راه‌حل دو کشور» و تدوین جدول زمانی و نقشه راه برای آن سوق دهد.

وانگ با بیان اینکه سازمان ملل مسئولیت مهمی بر ایفای نقش خود را در قبال مردم فلسطین دارد، گفت: چین از شورای امنیت در جهت برگزاری نشست اضطراری برای جنگ بین فلسطین و اسرائیل، برای انجام اقداماتی برای آتش بس، پایان دادن به خشونت، حفاظت از غیرنظامیان و تشکیل یک اجماع الزام آور بین المللی، حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: که پکن مایل به حفظ ارتباط، هماهنگی و همکاری نزدیک با برزیل و طرف های مربوطه در این زمینه است.

«سلسو لوئیز نونس آموریم» مشاور ارشد رئیس جمهوری برزیل هم با بیان اینکه برازیلیا در ماه جاری میزبان نشست اضطراری شورای امنیت در موضوع درگیری فلسطین – اسرائیل است، گفت: «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری برزیل در با بیانیه ای خواستار توقف حملات هوایی اسرائیل در جهت حفظ جان کودکان شد.

وی افزود: کلید حل این درگیری، ازسرگیری مذاکرات مبتنی بر صلح است و ما مایل به همکاری با پکن برای کاهش درگیری های فلسطین و اسرائیل هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha