پاسخگویی به حوادث غیرمترقبه بدون شناخت ابعاد آن ممکن نیست

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مقابله با تهدیدها و حوادث غیرمترقبه جزو رسالت‌ها و ارکان اصلی هلال احمر است که تحقق این مهم و پاسخگویی به بحران‌ها بدون کسب شناخت کافی و آمادگی نیروها امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت الله هاشمی روز شنبه در نشست با کارشناسان امدادی، آموزشی و مسئولان پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان با دستور کار هواشناسی در عملیات امدادی، افزود: امروزه هلال احمر و سایر دستگاه های امدادی باید به دنبال شناخت ابزارهای لازم برای مقابله به موقع با حوادث و سوانح و تهدیدهای پدافندی، طبیعی و یا ساخته دست بشر باشند.

وی افزود: امروزه کشور در حوزه تهدیدها بسیار مستعد است و در این حوزه هلال احمر بر اساس داشته های خود، عملکرد مطلوبی دارد چون با پیشرفت تکنولوژی، مخاطرات و تهدیدها را نیز در کنار آن لحاظ می کند.

این مسوول، شناخت شرایط جوی را از مهمترین کلیدواژه های پاسخگویی در حوادث عنوان کرد و افزود: فقدان شناخت از این موضوع جان انسان ها را به خطر می اندازد.

هاشمی اظهار داشت: در حوزه مدیریت حوادث باید ابتدا شناخت کاملی از ابعاد آن به دست آید و برای سازماندهی تیمی و گروهی نیروها با سایر دستگاه ها اقدام شود تا ادبیات مشترکی در حوزه شناسایی و مقابله با تهدیدات شکل بگیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی لازم برای مانورهای عملیاتی و عملکردی، گفت: با برگزاری این مانورها تلاش های نیروهای هلال احمر نتیجه بخش خواهد بود و رسالت ها و وظایف هلال احمر به خوبی محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha