حدود ۵۹۰ میلیارد ریال پروژه فرهنگی و ورزشی در غرب تهران افتتاح شد

تهران بزرگ - ایرنا - منطقه ۲۱ تهران، میزبان هفتاد و ششمین رویداد شنبه امید و افتخار بود و چندین پروژه‌ از جنس فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با اعتباری در حدود ۵۹۰ میلیارد ریال در این منطقه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پوریافر روز شنبه در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: تعویض چمن مصنوعی چیتگر شمالی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع، شهدای گمنام به مساحت ۷۵۲ متر مربع و شهرک دانشگاه به مساحت یک هزار و ۲۲۲ مترمربع و همچنین احداث سرای محله شهرک شهرداری که ۴۵۰ متر زیربنا دارد، امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تعویض زمین چمن مصنوعی مسکن ویژه، محسنی، استقلال، نسیم و ویلاشهر به مساحت هشت هزار و ۴۲۴ متر مربع بخش دیگری از پروژه افتتاحی در شنبه امید و افتخار بوده که معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مسوول اجرای آن بود.

پوریافر در مورد هزینه‌های این پروژه‌ها گفت: هزینه پروژه اول از محل اعتبارات منطقه تامین و حدود ۵۳۰ میلیارد ریال و هزینه پروژه دوم از طریق مشارکت با بخش خصوصی تامین و ۳۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال است.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه با اشاره به اینکه ‌مرکز طوطیا (پویش شهر) و سالن چند منظوره ورزشی ویلاشهر بخش دیگری از این افتتاح هستند در مورد جزییات آنها تاکید کرد: مرکز طوطیا ۱۳۰ مترمربع مساحت دارد و هزینه کرد آن ۶ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: سالن چند منظوره ورزشی ویلاشهر نیز با مساحتی بالغ بر ۴۰۰ مترمربع دارد و ۱۶ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

پوریافر اضافه کرد: در مجموع ۵۸۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در مساحت ۱۳هزار و ۳۴۷ مترمربع برای این پروژه چند منظوره هزینه شده است.

پیگیر رسیدن تراموا به وردآورد هستیم

شهردار منطقه ۲۱ همچنین درباره احداث تراموا نیز در جمعه خبرنگاران گفت: مشاور در این زمینه در حال کار است و قرار شده که از سه راه تهرانپارس تا میدان آزادی تراموا ادامه داشته باشد اما ما پیگیریم تا تراموا به وردآورد برسد.

وی درباره احداث مترو هم توضیح داد: منطقه ۲۱ بر اساس طرح مصوب سه ایستگاه در خط ۱۱ خواهد داشت ولی این پاسخگوی نیاز منطقه نیست بنابراین پیگیر هستیم تا خطوط ۱۰ و حتی خط ۴ از منطقه ۲۱ عبور کند تا کل سطح منطقه تحت پوشش قرار گیرد و حتی پیشنهادات خود را به همراه معرفی زمین در این حوزه ارائه کرده‌ایم.

حدود ۵۹۰ میلیارد ریال پروژه فرهنگی و ورزشی در غرب تهران افتتاح شد

ساماندهی دستفروشان تهرانسر

شهردار منطقه ۲۱ درباره معضل حضور دستفروشان در بلوار اصلی تهرانسر منتهی به میدان کمال الملک هم گفت: در این خصوص پیگیری‌های زیادی را از طریق شرکت شهربان و ساماندهی صنایع و مشاغل و نیروی انتظامی انجام دادیم تا این ساماندهی محقق شود و در این راستا زمینی را در محدوده همین بلوار شناسایی و معرفی کرده‌ایم تا ساماندهی در همین بلوار انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از این دستفروشان حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است که در همان محور فعالیت می‌کنند و معیشت آنها وابسته به این کار است از این رو این افراد را در همان بلوار ساماندهی کنیم.

به گفته پوریافر، وظیفه شهرداری منطقه هماهنگی بین بخشی است و طرح‌های موقتی تا کنون در جهت ساماندهی اولیه انجام شده، اما طرح ساماندهی اصلی نیازمند هماهنگی‌های بین بخشی است.

تنها ۲۰ درصد شبکه فاضلاب منطقه ۲۱ اجرایی شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت شبکه فاضلاب منطقه ۲۱ نیز گفت: این منطقه کمترین پوشش شبکه فاضلاب در سطح شهر تهران را دارد و در کل این منطقه تنها ۲۰ درصد شبکه فاضلاب اجرایی شده است.

به گفته شهردار منطقه ۲۱، شرکت آب و فاضلاب بر اساس بودجه خود کار را به پیش می‌برد اما این میزان نسبت به نیاز منطقه کم است و ما هم در حوزه اعطای مجوزها هماهنگی و همراهی کاملی داریم تا زمانبر نشود.

وی درباره کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح منطقه ۲۱ نیز گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح منطقه پیگیری می‌شوند و از بروز آنها جلوگیری می‌کنیم. البته در حال حاضر آمار دقیقی از این موضوع ندارم؛ اما پیگیری ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت جدی دنبال می‌شود تا این نوع از ساخت و سازها در سطح منطقه ۲۱ شکل نگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha