سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی از فردا، یکشنبه مناطقی از جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد که رگبار باران را موجب خواهد شد.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که از فردا وارد منطقه می شود، با خود افزایش ابر، بارش رگبار باران توام با رعد و برق و وزش باد شدید به همراه دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه تا روز سه‌شنبه هفته جاری به فعالیت خود در منطقه ادامه می دهد و پیش بینی می شود بر اثر فعالیت آن، به طور میانگین در حدود پنج میلی‌متر بارندگی به‌ویژه در مناطق جنوب استان ثبت شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۵ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی با اشاره به مجموع بارش های پاییزی در مهاباد گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۱۴ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha