۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85257968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:کتاب محوری و بومی گزینی از نقاط مثبت دانشگاه پیام نور است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:بومی گزینی، کتاب محوری و شهریه کم از نقاط مثبت دانشگاه پیام نور است و گسترش کمی و کیفی این دانشگاه در داخل و خارج کشور ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز شنبه در دیدار با دکتر مجتبی سلطانی احمدی معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور افزود:دانشجوی دانشگاه پیام نور باید جهادگر تبیین باشد و با تبیین به موقع توطئه دشمن را خنثی کند.

وی اظهار کرد:دانشگاه پیام نور هم در داخل کشور برای دولت مهدوی نیرو تربیت کند و هم برای خارج کشور برنامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فرموده اند هرچه می توانید دانشجو از خارج به ایران جذب و تربیت کنید.

وی افزود: فرار مغزها از مشکلات امروز ماست و وقتی دانشجویی از خارج کشور جذب دانشگاه های ما می شود باید به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه شود.

وی اظهار کرد: در حوزه علمیه جامعه المصطفی طلبه هایی از سراسر دنیا به ایران آمده و دانش آموخته می شوند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: دانشگاه پیام نور باید در خارج کشور گسترش یابد چون از راه های تسریع ظهور نشر محاسن اهل بیت علیهم السلام به سراسر دنیاست.

وی اظهار کرد:وقتی قصد انجام کاری را داریم باید ببینیم نتیجه این کار چه ارتباطی با ظهور امام عصر(عج) دارد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رتبه تحصیل زنان در ایران در بین ۲۰۰ کشور یکی مانده به آخر بود اما امروز به برکت نظام اسلامی رتبه زنان در تحصیل رتبه نخست دنیاست.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲۷ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور کاشان مشغول تحصیل بوده و ۹۰ درصد دانشجویان بومی منطقه هستند،این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و تا کنون پنج هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha