میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس نیشابور بیش از ۳۲ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ نیشابور در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۲۲ درصد کاهش یافته است.

سید حمید حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۸ هزار و ۹۹۷ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده که از این میزان هفت هزار و ۵۱۲ تماس مزاحمی و نامرتبط بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این بازه زمانی در سال گذشته ۶۱ هزار و ۶۳۵ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که از این میزان ۱۱ هزار و ۸۳ تماس مزاحمتی و نامرتبط بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: هر ماهه لیست مزاحمت‌های تلفنی اورژانس برای پیگیری به واحد حقوقی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ارسال می‌شود که پیگیری های صورت گرفته سبب کاهش این مزاحمت‌ها شده است.

حسینی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۹۵۳ تماس مزاحمی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶ هزار و ۷۴۴ تماس مزاحمی بوده ۲۶.۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۵۵۹ تماس نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که چهار هزار و ۳۳۹ تماس نامرتبط بوده ۴۱ درصد کاهش یافته است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور با بیان این که تعداد کل تماس‌های ۶ ماهه امسال اورژانس ۱۱۵ نیشابور نسبت به مدت مشابه ۴.۲۸ درصد کاهش داشته است ادامه داد: طی این بازه زمانی از مجموع تماس‌ها هفت هزار و ۲۶۸ مورد مشاوره‌ای بوده و ۱۹ هزار و ۴۰۸ تماس منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است.

حسینی افزود: در مزاحمت های تلفنی افراد آگاهانه و از روی عمد و به قصد ایجاد مزاحمت با اورژانس تماس می‌گیرند و با بیمارنمایی و تمارض تقاضای امدادرسانی می کنند که با این کار سبب ایجاد ماموریت‌های کاذب، اختلال در سیستم امداد، اشغال خطوط و نیز سبب فرسایش و ایجاد هزینه برای آمبولانس‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: در تماس‌های نامرتبط افراد از روی عدم آگاهی و ندانستن شماره و یا پرسیدن آدرس مراکز درمانی و داروخانه‌ها، پرسیدن در خصوص داروهای تجویزی پزشک و نحوه و میزان مصرف داروها و یا ثبت شکایت در حوزه بهداشت و درمان، با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند که این امر نیز سبب اشغال خطوط، از دست دادن زمان و کاهش کیفیت امدادرسانی می‌شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: هرچه خطوط تلفن اورژانس آزادتر و در اختیار بیماران و مصدومان باشد به طور قطع میزان بروز خطر و اتفاق ناگوار برای بیماران و مصدومان کمتر خواهد شد.

حسینی افزود: برای خدمت‌رسانی به موقع به بیماران از عموم مردم خواهشمندیم از تماس‌های غیرضروری با اورژانس خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha