۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب پلنگ دره به بجنورد ابلاغ شد 

بجنورد-ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع تنش آبی، برای اجرای طرح انتقال آب منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد ابلاغ شده است. 

محمدباقر باقرپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح انتقال آب منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این اعتبار از منابع تنش آبی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: هشت حلقه چاه در منطقه پلنگ دره بجنورد برای انتقال آب زیرزمینی به مرکز استان حفر شده است که رسیدن به آب در هفت حلقه چاه موفقیت آمیز بوده است، بر اساس پیش بینی ها در مجموع ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از این چاه ها برداشت می شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح تا اسفندماه امسال به بهره برداری می رسد افزود: در فاز نخست قرار است سه حلقه چاه تجهیز و آب آن در مدار مصرف قرار گیرد و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب برداشت و در مدار مصرف جاری می شود.

فرماندار بجنورد اظهار کرد: در مرحله نخست طرح انتقال آب پلنگ دره به شهر بجنورد، ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی اجرا می شود که اجرای خط انتقال اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰ درصد از آب آشامیدن مورد نیاز مردم شهر بجنورد از سد شیرین دره تامین می شود گفت: کمیت و کیفیت آب سد شیرین دره دستخوش خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها، کاهش یافته است از این رو باید منابع پایدار تامین و جایگزین شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افت محسوس سطح آب در پشت سد شیرین دره، با بارش باران و جاری شدن سیلاب آب این دریاچه دچار کدورت و کاهش کیفیت شده و به ناچار از مدار مصرف خارج می شود.

فرماندار بجنورد گفت: با بهره برداری از منابع آبی منطقه پلنگ دره، دغدغه ها برای تامین آب با کیفیت بالا و نیز قطع آب سد شیرین دره برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میزان مصرف آب در شهر بجنورد روزانه ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از سد شیرین دره تامین می شود، آب این سد در زمان بارندگی و ورود سیل به مخزن به علت گل و لای برای آشامیدن غیرقابل استفاده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha