پرده‌های اکران سینمایی حوزه هنری در کشور ۲ برابر شده است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان سینمایی سوره گفت: پرده‌های اکران سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی در کشور طی سه سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جعفریان روز شنبه در آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه افزود: در حالی که تا سه سال گذشته ۱۰۰ پرده اکران داشتیم، این رقم امروز در پایان فاز نخست توسعه ای در کشور به ۲۰۰‌ پرده اکران افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۲۴ استان کشور، سینما دارد و مردم از خدمات آن در حوزه فرهنگی بهره مند هستند.

رییس سازمان سینمایی سوره ادامه داد: با توجه به آمار موجود، یک سوم اکران کشور در حوزه سینمایی سوره صورت می گیرد.

جعفریان اظهار کرد: در دوره جدید بعد از سه سال قرار است فاز های جدیدی را شروع کنیم که احداث فروشگاه کتاب و زمین بازی برای کودکان را شامل می شود.

وی گفت: تولید محتوا از جمله تولید انیمیشن نیز از جمله برنامه هایی است که ورود کرده ایم و توفیقات خوبی نیز به دست آمده است.

وی افزود: درکنار تولید محتوا باشگاههای فیلم برای جوانان در استان‌ها تاسیس خواهد شد که امیدواریم آذربایجان غربی یکی از نخستین استان ها در این حوزه باشد.

معاون راهبردی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز دراین مراسم به بیان خاطراتی از شهید باکری پرداخت و گفت: قرار بود حوزه هنری پایگاه همیشه حزب اللهی هنر باشد که امیدواریم به این هدف رسیده باشیم.

سعید لشکری افزود: به عهدی که با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسته ایم پایبند هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه با احداث این سالن، وضعیت زیرساخت های سینمایی در ارومیه بهبود یافت، ادامه داد: امیدواریم استان های اردبیل و زنجان و دیگر شهرهای منطقه شمال غرب نیز این امر صاحب چنین سینماهایی شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم طی حکمی از سوی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، هادی سعیدی فرد به عنوان رییس جدید حوزه هنری آذربایجان غربی معرفی و از زحمات احد هوشمند قره باغ، رییس پیشین تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha