استاندار سمنان: مساله تامین انرژی منطقه معدنی سرکویر با رییس‌جمهور مطرح شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: موضوع تامین انرژی برق و گاز برای منطقه سرکویر(روستاهای جنوب شهرستان دامغان) با ظرفیت معدنی، در دیدار با رییس جمهور مطرح شد تا راهکار لازم اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در جمع مردم روستای رشم بخش امیرآباد دامغان در قالب یکصد و نهمین برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره با مردم، افزود: ۲ موضوع مرتبط با گازرسانی و تقویت برق منطقه سرکویر به علت وجود معادن متعدد در منطقه روستای رشم، در دیدار با آیت الله رییسی بیان شد تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات اهالی تاکید کرد: مباحث مرتبط با تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، تخصیص زمین ویژه متقاضیان ساکن روستا، بهبود و ساماندهی پوشش اینترنت همراه، تامین نهاده های دامی، پل ورودی روستا و سایر موارد مطرح شده، بررسی و رسیدگی می‌شود.

هاشمی بیان کرد: در خصوص ارائه دوره های آموزشی مهارتی شغلی توسط آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان و همچنین پرداخت تسهیلات ویژه ایجاد فرصت های شغلی در روستای رشم آمادگی کامل وجود دارد.

استاندار سمنان با اشاره به بررسی، پیگیری و رسیدگی به دغدغه های مردم روستای رشم در حوزه های مختلف، یادآور شد: حمایت مقام معظم رهبری و تمجید ایشان از عملکرد دولت، بالاترین افتخار دولت سیزدهم در مسیر خدمتگزاری است.

استاندار سمنان: مساله تامین انرژی منطقه معدنی سرکویر با رییس‌جمهور مطرح شد

به گفته وی، مردم روستا همواره در تمامی برهه ها و صحنه ها از جمله انتخابات، حضور پررنگ و با شکوهی داشته و دارند.

هاشمی با اشاره به دومین سفر خود به روستای رشم بخش امیرآباد شهرستان دامغان به منظور بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات و دیدار چهره به چهره با مردم، گفت که پیگیری مصوبات گذشته از اهداف این سفر است.

۶۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات روستاهای استان سمنان

استاندار سمنان در جمع مردم روستای معلمان بخش امیرآباد دامغان نیز گفت:طی ۲ سال عمر دولت سیزدهم و از محل سفر رییس جمهور به استان، اقدامات مطلوبی در تمامی حوزه ها در استان سمنان به ویژه در راستای ارتقای روستاها شکل گرفت.

هاشمی به بیش از ۶۰۰ مصوبه برای حل مشکلات و دغدغه های روستاییان در سفر به بیش از ۳۵۰ روستا اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد این مصوبات به طور کامل اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از پل هدایت مسیر سیلاب روستای رشم به عنوان یکی از موارد و دغدغه های روستاهای منطقه بود که مباحث، مسائل و دغدغه های روستای معلمان از جمله تامین آب آشامیدنی ، سد خاکی ، تقاطع معلمان به حسینیان، ماشین آلات دهیاری و پایگاه چندمنظوره امداد و نجات، پیگیری و رسیدگی می شود.

تکمیل طرح ۴۰ ساله روستای دامغان در دولت سیزدهم

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این آیین‌ها گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد سیلاب، تامین اعتبار برای حل مشکل و احداث پل هدایت سیلاب در منطقه روستاهای سرکویر در محدوده محور مواصلاتی حسینان- معلمان در دستور کار قرار گرفته و به زودی به بهره برداری می رسد.

مهدی بندرآبادی به تکمیل طرح ۴۰ ساله محور امروان به علیان با قول مساعد استاندار سمنان در کمتر از ۱۵ ماه اشاره کرد و افزود: این طرح آماده افتتاح و بهره برداری شد که از دیگر اقدامات دولت در این منطقه محسوب می‌شود.

به گفته وی، ایجاد مجتمع آبرسانی و ۲۵ کیلومتر خط انتقال و حفر چاه آب با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای منطقه سرکویر از دیگر اقدام‌ها به منظور تحقق مطالبات روستاییان است.

فرماندار دامغان ابراز کرد: ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مختلف از جمله رسیدگی به مشکلات و دغدغه های روستاییان منطقه سرکویر و مهاجرت معکوس به روستاهای منطقه کویر هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha