۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85258574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین اخبار قضایی چهارمحال و بختیاری

۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبر: 85258574
مهمترین اخبار قضایی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- کشف ۱۰ قبضه سلاح جنگی در خانمیرزا، افزایش نظارت و کنترل برای پیشگیری از اراضی ملی در سامان، گذشت شاکی از حق قصاص، تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارهای گمرک از مهمترین خبرهای حوزه قضایی چهارمحال و بختیاری در روز یکشنبه ۲۳ مهرماه است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد، دادستان خانمیرزا از کشف ۱۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ابراهیم احمدی با اعلام این خبر افزود: در پی وصول گزارش‌های مربوط به قاچاق اسلحه و مهمات و با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) ۱۰ قبضه سلاح جنگی، ۲۰ قبضه قطعات موثر سلاح جنگی و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این رابطه ۲ متهم با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر عوامل مرتبط احتمالی ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خانمیرزا با تاکید بر اهمیت امنیت جامعه ادامه داد: با متخلفان، دارندگان سلاح و مخلان امنیت به طور قاطع و با تمام ظرفیت قانونی برخورد خواهد شد.

تشکیل کارگروه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی

دادستان عمومی و انقلاب سامان گفت: به منظور پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و همچنین تعرض نکردن به اراضی ملی و دولتی، کارگروه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری اراضی ملی در شهرستان سامان با عضویت ادارات متولی تشکیل شد.

محمد باقری افزود: با توجه به وضعیت اراضی سامان، لازم است در این راستا یگان حفاظت از اراضی شهرستان تقویت و گشت‌های کنترلی ماموران یگان در سامان در طول شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای احکام قضایی صادر شده در مورد این اراضی افزود: نهادها و ادارات متولی باید نسبت به پیگیری جدی اجرای احکام قضایی اقدام کنند.

گذشت صاحب حق قصاص لردگانی رضایت بی‌قید و شرط

دادستان لردگان گفت: صاحب حق قصاص لردگانی، رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به حق قصاص خود اعلام کرد.

اسماعیل باقری افزود: در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در پی درگیری بین ۲ طایفه از طوایف لردگانی در اثر اصابت گلوله پای یکی از طرفین نزاع به علت شدت جراحات قطع شد که پرونده آن پس از بررسی‌های قضایی و صدور حکم مبنی بر قصاص عضو(پای راست) برای اجرای حکم به دادسرا ارسال شد.

به گفته وی، در این مرحله با وساطت ریش‌سفیدان و معتمدان و تلاش‌های دادستانی لردگان صاحب حق قصاص رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به محکوم علیه اعلام و اختلاف چندین ساله طایفه‌ای رفع شد.

وی با اشاره به فعالیت معتمدان محلی و ریش سفیدان درسطح شهرستان برای ایجاد صلح وسازی در پرونده‌های قضایی افزود: در سالجاری سه پرونده قتل با تلاش ریش سفیدان و رضایت مختومه شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون سه زندان در شهرستانهای شهرکرد ، بروجن و لردگان دایر است.

اموال تملیکی در انبارهای گمرک تعیین تکلیف شود

مهمترین اخبار قضایی چهارمحال و بختیاری

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری در بازدید از انبارهای گمرک و اموال تملیکی استان گفت: با توجه به دستورات رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور مبنی بر لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارها، لازم است، نهادهای متولی نسبت به تعیین تکلیف اموال به طریق قانونی اقدام کنند.

مهدی عسگری افزود: براساس دستور دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲ بازدید از انبارهای استان انجام شده و برای بررسی و بازدید از انبارهای استان برنامه مشخص در دادسرای عمومی و انقلاب تدوین شده است.

اقدامات مدیران تضییع‌کننده حقوق بیت‌المال توسط دستگاه قضایی پیگیری می‌شود

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: اقدامات مدیران تضیییع‌کننده حقوق بیت‌المال توسط دستگاه قضایی پیگیری قانونی می‌شود.

میرجاحی افزود: شورای حفظ حقوق بیت‌المال ضمن عمل به رسالت خود مبنی بر رصد حقوق بیت‌المال و پیگرد قانونی متخلفان نسبت به تسهیل فعالیت‌های مشروع اقدام می‌کند.

وی افزود: مدیران در واگذاری امتیازات باید اهلیت و شرایط قانونی متقاضیان را به طور دقیق بررسی کنند، در حالیکه در برخی موارد این مهم رعایت نشده است.

وی ادامه داد، مدیرانی که به هر نحو در واگذاری بیت‌المال اهمال کنند و شرایط متقاضیان را بررسی نکنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha