مردم خراسان شمالی بیش از ۴۶ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت:‌ مردم نوعدوست استان در نیمه نخست امسال ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد به منظور دسترسی راحت تر مردم به پرداخت صدقه علاوه بر شیوه های سنتی، استفاده از روش‌های نوین و الکترونیک را نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت صدقه به روش الکترونیکی ۵۸ درصد افزایش یافته است افزود: مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال را به صورت الکترونیکی و ۳۱ میلیارد ریال از طریق صندوق های کوچک پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: صدقات جمع آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۸ هزار ۴۰۹ صندوق صدقات کوچک، یکهزار و ۴۵۵ صندوق اماکن بزرگ، یکهزار و ۲۴ صندوق معابر بزرگ و ۹۵ هزار و ۶ مشترک کد QR وجود دارد.

به گفته الهی راد: مردم خیر این استان در ۶ ماه نخست پارسال نیز ۵۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده بودند.

وی ادامه داد: شهروندان همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و یا شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ به منظور پرداخت صدقات اقدام و کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری بیش از ۶۰ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha