۳۸ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی در خراسان جنوبی به مقاوم‌سازی نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای استان شناسایی شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۷۳۸ واحد، نیمه بادوام و بی دوام است.

قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ هزار و ۹۷ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن، مقاوم سازی شده که معادل ۵۶.۴ درصد کل واحدهای روستایی استان است.

وی اظهار کرد: از محل سهمیه سال گذشته، چهار هزار و ۳۴۸ فقره تسهیلات ۲ میلیارد ریالی، هزار و ۴۰۱ فقره متمم یک میلیارد ریالی جمعا به میزان چهار هزار و ۳۴۸ فقره تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد پنج درصد به استان اختصاص یافته که چهار هزار و ۲۹۶ متقاضی به بانک معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد پرونده‌ها معادل چهار هزار و ۲۲۹ فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیده گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۴ واحد به مرحله فونداسیون، ۲ هزار و ۲۳۰ واحد مرحله اسکلت و سقف، هزار و ۳۰۵ مرحله در مرحله پایان کار و سفت کاری است.

وی به بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث در استان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۴۷۲ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال بازسازی شده و بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هم کمک بلاعوض به این واحدها پرداخت شده است.

تنها عنوان کرد: برای ۶۵۰ واحد احداثی ناشی از زلزله سال ۱۴۰۱ شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز پرونده تشکیل شده و صدور پروانه ساختمانی واحدها صورت گرفته است لذا متقاضیان در حال معرفی به بانک‌های صادرات و ملت هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان و اقشار کم درآمد استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ براساس این تفاهم نامه با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال و کمک بلاعوض سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: در مجموع تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۱۰ هزار و ۴۲۷ واحد تکمیل شده یا در شرف اتمام بوده و مابقی واحدها در سایر مراحل اجرایی است.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان که بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن منعقد شد، گفت:در قالب این تفاهم نامه به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۲ هزار کیلوگرم میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد.

تنها، سهمیه استان از محل این تفاهم نامه را هزار و ۸۷ واحد اعلام کرد که در حال حاضر تشکیل پرونده تمامی متقاضیان به اتمام رسیده و عملیات اجرایی واحدها در حال انجام است.

وی افزود: هزار و ۸۷ واحد در مرحله پی کنی، هزار و ۸۰۳ واحد اجرای فونداسیون، ۹۸۳ واحد اسکلت و دیوارچینی، ۸۹۴ واحد سقف و ۸۵۲ واحد به مرحله سفت کاری رسیده و ۷۳۸ واحد از این آمار در سال ۱۴۰۱ احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی درباره انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن توانخواهان بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در قالب این تفاهم نامه ۳۴۵ سهمیه ( ۱۷۰ واحد نیمه تمام و ۱۷۵ واحد احداثی ) به استان اختصاص یافته و به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ هزار میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه ساخت پنج هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با بنیاد مسکن اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه ۱۵۰ سهمیه به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته و به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ هزار میلیون ریال کمک بلاعوض توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha