هلال احمر یزد در حادثه کوهنوردی اخیر عملکرد قابل قبولی داشت

یزد-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: هلال احمر یزد در حادثه مرتبط با کوهنورد یزدی بسیار بیشتر از دستورالعمل‌ها و همچنین شرح وظایف خود اقدام کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

پیکر مهدی دهقانی، کوهنورد یزدی که به همراه گروه خود به ارتفاعات دهستان طزرجان صعود کرده بود به رغم تلاش زیاد گروههای کوهنورد و هلال احمر پس از پنج روز در دره یخچالی برفخانه طرزجان شهرستان تفت پیدا شد؛ علت فوت نامبرده براساس مشاهدات عینی تیم کوهنوردی، سقوط از ارتفاع و ضربه به سر اعلام شد.

به گزارش ایرنا، "محمد علی ملکزاده" یکشنبه شب در دیدار با مدیر عامل و جمعی از امدادگران هلال احمر استان یزد و در نشست بررسی و ارزیابی امداد رسانی حادثه کوهستان، افزود: تیم امداد و نجات کوهستان یزد نمونه است و اقدام هلال احمر در جستجوی مرحوم دهقانی کوهنورد یزدی فراتر از دستورالعمل ها بود.

وی ادامه داد: توانایی و تبحر تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر یزد در کشور مطرح است و جمعیت هلال احمر، نهادی مردمی است که با اهداف بشر دوستانه شکل گرفته و خدمات این نهاد چه در جنگ و چه در صلح با ایثار و از خودگذشتگی همراه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: با توجه به توضیحاتی که توسط اعضای تیم امداد و نجات داده شد، امدادگران جمعیت هلال احمر فراتر از دستورالعمل ها و آیین نامه ها در این حادثه عمل کرده اند و همه توان، تجهیزات و نیروهای خود را بکار گرفتند تا در کمترین زمان کوهنورد مفقود شده را نجات دهند.

ملکزاده ادامه داد: اما با توجه به اینکه این مرحوم در نقطه کور و غیر قابل دسترسی بود ،عملیات جستجو طول کشید و مدیران و مسئولان نیز در کنار امدادگران این مجموعه در تمامی حوادث و بحران ها در کوتاه ترین زمان در صحنه خطر حاضر بودند .

وی افزود: حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز فردی دلسوز است که در طول سال‌ها خدمت در جمعیت هلال احمر همیشه متعهدانه وظایف خود را پیگیری کرده است و در این حادثه نیز تمام توان خود را به کار برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در خصوص نحوه و زمان فوت مرحوم دهقانی نیز منتظر نظر کارشناسی پزشک قانونی هستیم و انتظار داریم افراد از گمانه زنی و اظهار نظر غیر فنی در این زمینه پرهیز کنند همچنین این حادثه برای اولین دفعه نبوده و آخرین دفعه هم نخواهد بود و نباید به گونه ای برخورد شود تا موجب دلسردی امدادگران گردد.

ملکزاده ادامه داد: همکاری انجمن کوهنوردان استان با هلال احمر نیز قابل تقدیر است و با توجه به اینکه در سطح استان شاهد افزایش حوادث کوهستانی مخصوصا در فصل بهار و تابستان هستیم، لازم است با برنامه ریزی و آموزش از تعداد این حوادث کاسته شود .

وی اظهار داشت: آموزش و اجرای دوره توان افزایی جهت تخصصی کردن نیروها نیز باید انجام شود و هلال احمر قطعا در این زمینه می بایست ورود کرده و نسبت به افزایش آمادگی کوهنوردان اقدام نماید و امیدواریم در آینده با هم افزایی بیشتر دستگاه امدادی و خدمات رسان، چنین حوادثی را در سطح استان یزد نداشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha