«آتش‌بس فوری»؛ واکنش کوبا به نبرد فلسطین

تهران- ایرنا- با گذشت یک هفته از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزارت امور خارجه کوبا با تاکید بر تشدید خشونت‌ها به عنوان «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیرقانونی»، «فراخوانی فوری برای آتش‌بس و همچنین تسهیل فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه» را مطرح کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای بار دیگر نگرانی عمیق خود نسبت به تشدید خشونت‌هایی که «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیر قانونی» سرزمین فلسطین است را تکرار کرد.

در این راستا، دولت کوبا جست‌وجوی راه‌حل فوری از طریق مذاکره را خواستار شد تا این روند تشدید خشونت و پیامدهای انسانی بسیار جدی آن را متوقف کند.

وزارت خارجه کوبا کشته شدن غیرنظامیان و افراد بی‌گناه طرف‌های درگیر در این مناقشه، به ویژه زنان، کودکان و کارکنان سازمان ملل و همچنین بمباران بی‌رویه مردم غزه و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های عمرانی و نیز محرومیت از خدمات آب، برق و سوخت به مردم غزه را رد و محکوم کرد.

کوبا پایان دادن به لفاظی‌های خصمانه را خواستار شد و بر حمایت خود از «راه‌حل جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین، مبتنی بر ایجاد دو کشور، که امکان اعمال حق آزادی ملت فلسطین، تضمین بازگشت آوارگان و ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی را فراهم کند»، تاکید کرد.

وزارت امور خارجه کوبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممانعت از وتوی مکرر اقدامات این شورا که صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، به وظایف خود عمل کرده و به مصونیت اسرائیل، قدرت اشغالگر که ایالات متحده در طول تاریخ با آن همدست بوده، پایان دهد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، دو هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha