۵۲ پرونده قصور کادر درمان خراسان شمالی بررسی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۵۲ پرونده مربوط به قصور احتمالی کادر درمان در کمیسیون پزشکی قانونی استان بررسی شد.

محمدرضا نورس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۹۶ جلسه کمیسیون پزشکی قانونی در استان برگزار و نتایج این پرونده ها در حال بررسی است.

وی افزود: علاوه بر ۵۲ پرونده مربوط به بررسی قصور احتمالی کادر درمان؛ ۲۱ مورد اعتراض به گواهی های صادره پزشکی قانونی، پنج مورد بررسی علت فوت و ۱۸ مورد کمیسیون های تخصصی با موضوع روانپزشکی قانونی نیز در حال بررسی است.

افزایش چهار درصدی انجام معاینات

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه گفت: نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر برای انجام معاینات به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: ۶ ماهه امسال هشت هزار و ۵۲۸ نفر مرد و چهار هزار و ۶۳۳ نفر زن برای انجام معاینات به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

نورس افزود: همچنین در این مدت؛ بیش از ۱۷ هزار خدمت در پزشکی قانونی استان انجام شد و براین اساس ۱۳ هزار و ۱۶۱ معاینه افراد زنده، ۳۵۷ متوفی معاینه و سه هزار و ۷۲۶ آزمایش انجام شد.

وی اظهار کرد: بر این اساس در این مدت روزانه بیش از ۷۰ نفر به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: امسال در بخش آزمایشگاه نیز سه هزار و ۷۲۶ مورد آزمایش در بخش های مختلف انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۲۵ مورد سم شناسی قانونی، ۷۸۲ مورد سرولوژی و ۱۱۹ مورد پاتولوژی قانونی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: این تعداد نمونه ها از افراد زنده، متوفیات و نمونه های ارسالی مراجع قضایی گرفته شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha