۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85258887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پولیتیکو: پیروزی جمهوریخواهان،آمریکا را به وضعیت کنونی اسرائیل دچار می کند

تهران– ایرنا - تارنمای نشریه پولیتیکو با اشاره به تاثیر رقابت های سیاسی درون رژیم صهیونیستی در شکست اطلاعاتی تل آویو و اجرای عملیات طوفان الاقصی، نوشت: جمهوریخواهان نیز برای دستیابی به اهداف خود حاضر به نابودی تشکیلات امنیتی بوده و درصورت پیروزی در انتخابات 2024، آمریکا به سرنوشتی مشابه اسرائیل دچار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مقاله نویس پولیتیکو افزود که عناصر تندرو ائتلاف حاکم بنیامین نتانیاهو، آشکارا با هشدارهای نیروهای نظامی و اطلاعاتی این کشور در مورد تاثیر سوء افزایش خشونت های شهرک نشینان کرانه باختری بر افزایش تهدیدهای امنیتی علیه اسرائیل عناد داشتند.

به نوشته این رسانه، حمله غافلگیرانه حماس ناکارآمدی ساختار امنیتی دولت نتانیاهو را بیش از پیش آشکار ساخت. گزارش های تاییدشده ای درمورد هشدار مستقیم تشکیلات اطلاعاتی مصر به نتانیاهو منتشر شده که خبر از وقوع اتفاقی بزرگ در غزه می داد. گزارش شده که نتانیاهو نسبت به این هشدار بی توجه بوده و اعلام کرده که نیروهای نظامی این رژیم درگیر تهدیدهای تروریستی کرانه باختری هستند.

براساس این گزارش، صدها کشته اسرائیلی، محاصره متعاقب غزه و حمله زمینی قریب الوقوعی که صدها هزار نیرو در آن شرکت داشته و دستاوردی بیش از افزایش مشقت و خونریزی نخواهد داشت، بهای گزافی است که تل آویو برای ناکارآمدی تشکیلات امنیتی خود می پردازد.

آیا اوضاع کنونی اسرائیل نمایی از آینده آمریکا و پیش نمایش پیامد پیروزی جمهوریخواهان و کنترل بیشتر بر تشکیلات امنیتی آمریکاست؟

در ادامه این مقاله آمده است: مشکل از آنجا ناشی می شود که مقام های منتخب و منصوبان سیاسی برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود لازم می بینند که کل موسسات امنیت ملی کشور را با خاک یکسان کنند و تنها حزبی که در سال 2023 به چنین رفتاری مشغول است، حزب جمهوریخواه است.

ناکامی اسرائیل در ارزیابی دقیق تهدیدهای حماس هشداری از پیامدهای باور مقام های منتخب به "دولت پنهان" به جای دریافت مشاوره و اطلاعات مفید از جانب افراد حرفه ای است. همانگونه که برگزیت پیش نمایشی از نتایج انتخابات 2016 آمریکا بود، اوضاع کنونی اسرائیل نیز پیش نمایش پیروزی احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات 2024 است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha