۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85258988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیرخارجه پاکستان: اسرائیل مرتکب کشتار مردم بی دفاع غزه شده است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با اعلام برنامه سفر آتی خود به عربستان برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل مرتکب جنایات فجیع علیه ساکنان غزه شده و ما خواستار پایبندی به قوانین بین المللی هستیم.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، «جلیل عباس جیلانی» طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد جنایات ادامه‌دار اسرائیل در نوار غزه و محاصره فلسطینیان بی دفاع را محکوم کرد.

وی افزود: هیچ تغییری در موضع پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی ایجاد نشده و ما خواستار پایان اشغالگری اسرائیل و همزمان تشکیل یک کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف هستیم.

جیلانی اعلام کرد که وی روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به عربستان سعودی خواهد رفت و دستورکار اصلی این نشست بررسی تحولات فلسطین پس از تجاوز اسرائیل، تلاش برای اجرای آتش بس و اقدامات هماهنگ برای حفاظت از ساکنان غزه خواهد بود.

وی تاکید کرد: فلسطین یک مساله بسیار مهم نزد پاکستان است و ما هیچ اقدامی علیه استقلال طلبی فلسطین و تضعیف نبرد آنان علیه بیش از ۷ دهه اشغالگری اسرائیل را نمی پذیریم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اوضاع غزه بسیار اسفناک است، غیرنظامیان به شدت تحت حملات و بمباران از سوی اسرائیل هستند و هیچ شکی نیست که این رژیم اشغالگر مرتکب جنایات فجیع علیه فلسطینیان و نقض فاحش حقوق بشر در غزه شده است.

جلیل عباس جیلانی افزود که آنچه امروز در غزه شاهد هستیم در نتیجه بیش از ۷ دهه اشغالگری، نقض حقوق و کشتار اسرائیل علیه مردم فلسطین است درحالی که اسرائیل باید بداند که استقلال و داشتن یک کشور مستقل حق مسلم فلسطینیان است.

وی افزود که پاکستان برای کمک به مردم غزه با نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و مقامات مصری در ارتباط است هرچند محاصره غزه کار را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان دشوار کرده است.

از هفته گذشته به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان در غزه انجام داده و تا کنون بیش از ۲ هزار ۳۰۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند.

تل آویو همچنین در ادامه تجاوزهای خود در سرزمین فلسطین، یک میلیون نفر ساکن شمال غزه را تهدید کرده تا این باریکه را به سمت جنوب ترک کنند که این انتقال اجباری از سوی کشورهای مختلف محکوم شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته مدعی شد که نیروهایش در شمال غزه آماده و در حال تدارک یک حمله گسترده زمینی علیه نوار غزه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha