۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85259019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مددجویان کمیته امداد کاشان ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط زیر پوشش این نهاد در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن حمیدی روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: برای دریافت وام اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر به بانک‌ معرفی شدند که از این تعداد، ۱۸۰ نفر موفق به دریافت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات شدند و ۱۲۰ نفر دیگر نیز در نوبت دریافت وام هستند.

وی اظهارکرد:همچنین در این مدت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی برای بیماری و درمان و ۱۰ میلیارد ریال در قالب وام‌های دانشجویی و کمک هزینه سفر اربعین به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر کاشان در ادامه بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۰۰ دانش‌آموز و ۱۰۰ دانشجو زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند و به تمامی این دانش‌آموزان بسته‌های آموزشی شامل نوشت‌افزار و کیف تحویل داده شد.

حمیدی اضافه کرد:۶ هزار نفر در قالب سه هزار و ۴۰۰ خانواده زیر پوشش خدمات دائمی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر کاشان قرار دارند که هر ماه ۴۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت می‌شود.

برگزاری جشنواره زکات شهرهای شمال استان اصفهان

دبیر جشنواره ترویجی و تکریمی زکات منطقه شمال استان اصفهان نیز در این نشست از برگزاری این جشنواره در روز پنجشنبه بیست و هفتم مهر امسال در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و گفت: این جشنواره که شامل شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز است در ۲ بخش "ترویج و احیای زکات" و "تکریم از مودیان و آمران زکات برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده افزود: جشنواره ترویجی و تکریمی زکات شامل مقاله، شعر، مسابقه، خاطره‌نویسی، نماهنگ، موشن‌گرافی انشانویسی، نشریه دیواری و نقاشی از ۲ ماه پیش با فراخوان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد،این آثار شامل مقاله، شعر، نقاشی و موشن‌گرافی است که از بین آنها ۲۵ اثر برگزیده شده و در هر رشته به سه نفر جایزه تعلق خواهد گرفت.

دبیر جشنواره ترویجی و تکریمی زکات منطقه شمال استان از برگزاری مسابقه زکات به صورت پیامکی نیز خبر داد و گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در مسابقه شرکت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک ارسال کردند که به قید قرعه به۴۰ نفر جایزه اهدا می شود.

رییس ستاد زکات کاشان در ادامه به تشریح مهم‌ترین اقدام‌های این ستاد در شهرستان پرداخت و گفت: امسال درآمد۱۰ هزار مترمربع زمین زیر کشت گل محمدی در شهر قمصر به فریضه زکات اختصاص یافت که نزدیک به ۲ تن گل محمدی در این گلستان‌ها تولید و پس از فروش به شورای زکات شهر قمصر برای توزیع بین نیازمندان این شهر تحویل شد.

حجت‌الاسلام سهراب‌زاده،بیان کرد: ۴۵۰ اصله درخت پسته، گردو، به و انار در شهرستان کاشان در قالب طرح شجره و ثمره طیبه برای نیازمندان پلاک کوبی شد و پنج هزار لیتر گلاب و عرقیات گیاهی به ارزش سه میلیارد ریار نیز در بخش قمصر از مودیان دریافت شد.

در ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری کرده که ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.

وی پنج هزار دست لباس از تولیدات کنندگان روستای قه مقیم تهران به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر امور مربوط به جمع‌آوری زکات امسال بیان کرد و افزود: این مبلغ نیز بین نیازمندان در شهرستان کاشان توزیع شده است.

رییس ستاد زکات کاشان بیان کرد: جمع‌آوری  ۱۰ میلیارد ریال زکات برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه شامل ساخت و یا مرمت حسینیه و مسجد، جاده‌سازی و پایگاه آتش‌نشانی از دیگر اقدام‌های ستاد زکات شهرستان کاشان در نیمه نخست امسال بوده است.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha