۲۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۲۱۵ اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر دریایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از وقفه‌ای یکساله با دعوت از هنرمندان سراسر کشور و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در مریوان، پایتخت کلاش جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در۶ بخش آزاد، آیینی- سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولان، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با بیان اینکه فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اواخر مرداد سال گذشته منتشر شد، گفت: رویکرد این دوره جشنواره در دعوت هنرمندان انتخاب و داوری‌ها حضور افراد باتجربه، با تحصیلات دانشگاهی و البته توجه به جوان‌گرایی است.

وی با اشاره به اینکه آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه‌ نفره به‌ صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده است، افزود: در بخش بین‌الملل با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه دستمزد به گروه‌های بین‌الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده‌اند همچنان شاهد استقبال گروه‌ها به ‌ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره بودیم.

دریایی یادآورشد: از ۲۵ گروه نمایش خارجی متقاضی شرکت در جشنواره، ۱۱ گروه از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر وعراق بودند.

وی با اشاره به اینکه در شانزدهمین دوره از این جشنواره ۱۰ نفر از دبیران جشنواره‌های بین‌المللی از سراسر جهان دعوت شده‌اند گفت: این ظرفیت زمینه را برای تبادل هنری و معرفی گروه‌های برتر کشور به دیگر نقاط دنیا توسط این دبیران فراهم می‌سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در بخش جشنواره جشنواره‌ها میزبان حضور گروه‌های منتخب سایر جشنواره‌ها خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha