انتقاد سفیر فلسطین از سکوت همدستانه غرب با نسل‌کشی اسرائیل

تهران- ایرنا- سفیر فلسطین در کلمبیا، با ابراز تاسف از اینکه جهان غرب با سکوت همدستانه شاهد فاجعه انسانی غزه و «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان است، اعلام کرد با وجود جنایت‌ها، اسرائیل هرگز نمی‌تواند به مبارزه ملت فلسطین پایان دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رئوف ملکی (Rauf Malki) سفیر فلسطین در کلمبیا در مصاحبه اختصاصی به خبرگزاری پرنسا لاتینا کوبا، حملات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در غزه، کرانه باختری و سراسر قدس اشغالی را نسل‌کشی توصیف کرد.

وی تصریح کرد: بمب‌ها بر سر غیر نظامیان فرود می‌آیند و این چیزی است نمی‌توان آن را توصیف کرد؛ دیدن اینکه چگونه با مردم رفتار می‌شود، قلب هر کسی را به درد می‌آورد.

این سیاستمدار فلسطینی مستقر در بوگوتا با اشاره به فرمان رژیم صهیونیستی برای تخلیه خانه‌ها و اراضی ساکنان نوار غزه گفت: آن‌ها به دنبال وقوع فجایع دیگری مانند سال ۱۹۴۸ هستند تا بتوانند به مبارزه مردم فلسطین پایان دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و سازمان جهانی بهداشت به صراحت گفته‌اند که اقدامات اسرائیل در قطع آب، برق، دارو، سوخت و غذا و همچنین استفاده از فسفر سفید، طبق اعلام سازمان ملل علیه غیر نظامیان ممنوع است و جنایت جنگی قلمداد می‌شود.

ملکی هشدار داد: ما با یک فاجعه انسانی با ابعاد باورنکردنی روبرو هستیم و متاسفانه جهان غرب با سکوت همدستانه شاهد این وقوع فاجعه بر مردم فلسطین است.

وی در خصوص تشدید جدید درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، کل ملت فلسطین نیست، این نیرو بخشی از گروه بزرگی از احزاب سیاسی و جناح‌هایی است که برای آزادی فلسطین می جنگند.

ملکی تاکید کرد: ما به عنوان دولت فلسطین راه مذاکره، صلح، دیپلماسی، سیاست را برای دستیابی به اهداف خود که ایجاد کشور فلسطین و آزادی مردم‌ماست، انتخاب کرده‌ایم.

وی گفت: به یاد می‌آوریم که در عراق به بهانه وجود «سلاح های کشتار جمعی» که وجود آن هرگز اثبات نشد، چه اتفاقی افتاد؛ امروز هم همان واقعه در حال تکرار و صحبت درباره جنایاتی است که علیه غیرنظامیان، زنان، کودکان رخ می‌دهد.

انتقاد سفیر فلسطین از سکوت همدستانه غرب با نسل‌کشی اسرائیل

سفیر فلسطین در این کشور آمریکای جنوبی تاکید کرد: اسرائیل از موقعیت کنونی سوء استفاده کرده و قصد دارد با تبلیغات رسانه‌ای، جهان را متقاعد کند که حق نابودی مردم ما را دارد.

وی گفت به همین دلیل است که توجه رسانه‌ها و افکار عمومی جهان را جلب می کنیم تا نمونه عراق در غزه و «نکبت» در سال ۱۹۴۸ (سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین) تکرار نشود.

سفیر فلسطین تاکید کرد: جهان باید به آرمان فلسطین نگاه کند، زیرا مردم ما خواهان حقوق اولیه خود است؛ حق آزادی، تعیین سرنوشت، حقوق ساده‌ای، که هر مردمی در جهان آن را مطالبه می کنند.

این دیپلمات اطمینان داد که با وجود جنایت‌ها، اسرائیل هرگز نمی‌تواند به مبارزه برای آرمان عادلانه مردم فلسطین پایان دهد.

وی با رد اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه اعلام کرد: اسرائیل، غزه را از اردوگاه کار اجباری به اردوگاه کشتار تبدیل کرد.

ملکی افزود: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که آنچه در حال رخ دادن است، دلیلی باشد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا توجه خود را به مردم فلسطین معطوف کنند. بیایید از این موقعیت استفاده کنیم و در وهله نخست، نسل‌کشی را متوقف کنیم و در وهله دوم، یک کنفرانس صلح بین‌المللی تشکیل دهیم و همه کشورهای ذی‌نفع به‌ویژه ایالات متحده، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، کوبا و کشورهای دوست حضور داشته باشند.

سفیر فلسطین در کلمبیا، هدف از برگزاری این نشست را یافتن «راه‌حلی مسالمت‌آمیز» معرفی کرد که «خروج از سرزمین فلسطین اشغالی را بر اسرائیل تحمیل کند».

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و تداوم پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، دو هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha