غفلت بیانیه گروه ۲۰ از مساله فلسطین اعتراض کشورها را به دنبال داشت

تهران – ایرنا - سخنگوی مجلس نمایندگان اندونزی و همتایان او از ترکیه، چین، آفریقای جنوبی و روسیه امروز یکشنبه نسبت به عدم اشاره به مساله فلسطین در بیانیه اخیر گروه ۲۰ اعتراض کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آنتارا، پوان ماهارانی سخنگوی مجلس نمایندگان اندونزی در واکنش به بیانیه مشترک سران گروه ۲۰ که روز شنبه در دهلی نو منتشر شد، بیان کرد که در این بیانیه به جنگ اوکراین اشاره شده بود اما به سایر مسائل مهم جهانی مانند مسئله فلسطین توجه نشده بود.

ماهارانی گفته است که او به همراه همتایان خود از کشورهای ترکیه، چین، آفریقای جنوبی و روسیه حق شرط مشترکی امضا کرده است و امیدوار است که مساله فلسطین نیز در این بیانیه مطرح شود.

در این بیانیه آمده است: با توجه به جنگ اوکراین و یادآوری مذاکرات در بالی، مواضع و مصوبات ملی خود در سازمان ملل را تکرار کردیم و تاکید می کنیم که همه کشورها باید رفتاری متناسب با اهداف و قوانین منشور سازمان ملل داشته باشند. با پیروی از منشور سازمان ملل، همه ملت ها باید از هرگونه تهدید یا استفاده از قدرت برای تصاحب تمامیت ارضی و اقتدار یا استقلال سیاسی سایر کشورها اجتناب کنند. استفاده از سلاح های هسته ای و یا تهدید به وسیله آنها غیرقابل قبول است.

ماهارانی گفته است که هدف از این حق شرط مشترک، مناقشه درباره مسئله جنگ اوکراین نبوده است بلکه غفلت از سایر مشکلات مهم جهانی شامل مسئله فلسطین این بیانیه را نامتعادل کرده است.

وی تاکید کرد: در واقع، شدت گرفتن جنگ میان غزه و اسرائیل هزاران نفر کشته و زخمی برجای گذاشته است. بنابراین، لازم است که به مساله فلسطین توجه شود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی در سایه شکست و ناتوانی خود به طور گسترده خانه ها و ساختمان های مسکونی و تاسیسات زیربنایی و درمانی را هدف قرار داده است و طی چند روز اخیر نیز خبرهایی در رسانه های غربی و رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد این رژیم برای حمله زمینی به غزه مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha