کسب مدال برنز هانگژو برای من خیلی لذت بخش بود

اصفهان- ایرنا- مرجان سلحشوری تکواندوکار دارنده مدال پومسه بازی‌های آسیایی هانگژو گفت:برای کسب طلا می‌جنگیدم اما مدال برنز هم برای من خیلی لذت بخش بود و در نهایت هیچگونه پشیمانی ندارم.

سلحشوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تلاش خودم را در بازی با حریف ژاپنی به‌کار گرفتم و در بخش‌هایی خیلی بهتر از حریفم بودم و در بعضی مواقع هم حریفم از من بهتر بود اما در نهایت حریف ژاپنی نمره بیشتری را به‌دست آورد و من نتوانستم به فینال راه پیدا کنم ولی خوشحالم که دست پر هستم و چیزی کم نگذاشتم و تمام تلاشم را انجام دادم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران دارای رنکینگ (جایگاه و رتبه) در قرعه کشی می‌توانند جایگاه بهتری را به‌دست بیاورند، ادامه داد: من هم رنکینگ دوم آسیا را داشتم و توانستم قرعه به نسبت خوبی را به‌دست بیاورم و بازی اول را به‌راحتی پشت سر گذاشتم و در بازی دوم هم با حریفی خیلی خوبی از مالزی مسابقه دادم.

کسب مدال برنز هانگژو برای من خیلی لذت بخش بود

دارنده مدال پومسه بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: این مسابقات قرار بود که در ۲۰۲۲ برگزار شود و برای حضور در این مسابقات تلاش زیادی داشتم اما به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد و پس از لغو این مسابقات مدتی را تمرین نداشتم و وقفه ای در تمریناتم به‌وجود آمد و خیلی بی انگیزه شده بودم و تمریناتم را به سختی انجام می‌دادم.

وی اضافه کرد: با تلاش و تمرین در حدود یکسال و نیم گذشته توانستم در انتخابیه این مسابقه شرکت کنم و ۲ مسابقه انتخابی سخت برگزار کردم و در انتخابی از فعالیت خودم راضی بودم.

سلحشوری خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که توانستم به تمریناتم به‌صورت منظم ادامه دهم و بر بی انگیزگی خودم غلبه کنم اما با توجه به اینکه مجبور بودم تنها تمرین کنم شرایط سختی داشتم.

وی بیان کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون به‌صورت تنها تمرین می‌کنم و این اواخر تمرین تنهایی برایم مقداری سخت شده بود، در صورتی که بعضی مواقع انسان نیاز به مربی تمرینی دارد.

دارنده مدال پومسه بازی‌های آسیایی هانگژو گفت:۲ نفری که در اردو حضور داشتیم و تا لحظات آخر هنوز اعزامم به مسابقات هانگژو مشخص نشده بود و نمی‌دانستیم که کدام یک از ما قرار است به این مسابقات اعزام شویم که همین امر شرایط را برای ما خیلی سخت کرده بود.

وی گفت: من متولد سال ۱۳۷۵ هستم که تکواندو را به پیشنهاد خواهر دومم از سن ۱۰ سالگی شروع کردم اما قبل از آن حدود ۶ ماه در رشته ژیمناستیک فعالیت داشتم و در زمان حاضر حدود ۱۷ سال است که در این رشته ورزشی بصورت حرفه ای فعالیت دارم.

کسب مدال برنز هانگژو برای من خیلی لذت بخش بود

سلحشوری بیان کرد: پس از دریافت کمربند آبی در تکواندو، مربیان و خانواده به وجود استعداد من در این رشته پی بردند و در بخش پومسه به‌صورت حرفه ای مشغول به کار شدم.

وی افزود: در باشگاه ورزشی که من فعالیت داشتم بیشتر ورزشکاران در بخش پومسه فعالیت داشتند، در صورتی‌که به مبارزه هم علاقه داشتم اما به این سمت سوق پیدا کردم و خوشحالم که توانستم در این بخش آینده خیلی خوبی برای خودم بسازم.

دارنده مدال پومسه بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: پس کسب مدال برنز بازی های آسیایی و بازگشت به ایران استقبال گرم و خوبی از طرف هیات تکواندو استان اصفهان از ما شد و اینگونه کارها موجب دلگرمی زیادی برای ورزشکاران می‌شود و وقتی بدانیم که مسوولان هیات در استان حواسشان به ما هست و از ما حمایت و پشتیبانی می کنند خیلی خوب و دلنشین است و موجب انگیزه ما برای ادامه راه می شود.

وی ادامه داد: گردهمایی و دورهمی کوچکی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور ورزشکارانی که به هانگژو اعزام شده بودند و یک سری از ورزشکاران پاراالمپیک که قرار بود به این مسابقات اعزام شوند، برگزار شده است.

سلحشوری خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم خاصی برای مسابقات جهانی و آسیایی پیش رو ندارم اما در آینده بهتر می‌توانم در این زمینه تصمیم گیری کنم و یک سری ایده های بزرگتر ورزشی در ذهنم دارم که امیدوارم بتوانم آنها را هم عملی کنم.

وی اضافه کرد: حضور و شرکت همزمان در مسابقات و انجام کارهای بزرگتر دیگر مقداری سخت است اما سعی می‌کنم هر طور که شده بتوانم دوباره برای ایران و استان اصفهان افتخار آفرینی کنم و خودم هم لذت ببرم.

کسب مدال برنز هانگژو برای من خیلی لذت بخش بود

به گزارش ایرنا، نخستین مدال آور اصفهانی در "بازی‌های آسیایی هانگژو"، مرجان سلحشوری تکواندوکار شایسته استان و نماینده اصفهانی پومسه ایران بود که در دومین روز رسمی این رقابت ها مدال برنز را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

مرجان سلحشوری پومسه‌کار اصفهانی که پیش از این در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ به مدال طلا، در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ به مدال برنز و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مدال نقره رسیده بود، در هانگژو تنها مدال پومسه ایران. اولین مدال اصفهان در این رقابت ها را کسب کرد.

تکواندوکار اصفهانی که تاکنون توانسته بیش از ۲۲ مدال برون‌مرزی در بخش پومسه تکواندوی زنان کسب کند با توجه به آنکه مرتضی زنده‌دل دیگر نماینده پومسه کار کشورمان از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند، تنها مدال آور تیم پومسه ایران در هانگژو ۲۰۲۳ بود.

سلحشوری در مبارزه سوم خود در بازی‌های آسیایی هانگژو برابر نماینده ژاپن شکست خورد و برنز گرفت. وی که تنها ملی پوش پومسه بانوان کشورمان دراین رقابت ها بود پس از گذشتن از حریفانی از بنگلادش و مالزی در مرحله نیمه نهایی به نماینده ژاپن باخت و به نشان برتر برنز دست یافت.

پومسه مجموعه ای از الگوهای تعریف شده و حرکات رزمی کلاسیک است که در تکواندو طرح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha