۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85259282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷۰ هزار هکتار اراضی ملی خواف خراسان رضوی سنددار شد

گناباد-ایرنا رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان خراسان رضوی طی ۶ ماهه نخست امسال سنددار شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی خواف، «مهدی کریمی» روز یکشنبه افزود: این اقدام که در راستای حفظ حراست و مراقبت از زمین‌های ملی صورت می‌گیرد، موجب کاهش سودجویی متخلفان در عرصه‌های منابع طبیعی خواهد شد.

وی از جمله اقدامات اداره کل منابع طبیعی خواف برای حفظ، احیا،توسعه و بهره‌برداری منطقی از اراضی ملی در خواف را نهالکاری با گونه‌های بیابانی به همراه آبیاری و مراقبت به مساحت یکصد هکتار در منطقه «حسین آباد کاریون»، تولید ۴۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ریشه لخت از انواع گیاهان بیابانی شامل تاغ، آتریپلکس و قره داغ، بوته کاری با گونه‌های بومی همراه با آبیاری و مراقبت ۱۰۰ هکتار در منطقه «بنیاباد» از توابع بخش جلگه زوزن برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی خواف اجرای عملیات نهالکاری و آبیاری و مراقبت به مساحت ۲۹۷ هکتار در معادن «پلاسری نگین» احیا سپاهان و آسیا، جمع آوری و معدوم سازی سرشاخه‌های خشک و آفت زده و دفع آفات در منطقه «مژن آباد» در سطح ۱۵۰ هکتار، حفاظت و قرق هزار هکتار از مرتع منطقه نیازآباد، آبیاری سنواتی افزون بر ۵۰۰ هکتار منطقه حسین آباد کاریون و اسدآباد و معادن، اجرای ماده ۱۷ احیا و بازسازی اراضی معدنی ذکر کرد.

کریمی گفت: برای نیل به این هدف بند خاکی حوزه آبخیز رزداب و سرریز در بخش سلامی خواف با حجمی افزون بر ۲۲ هزار متر مکعب اجرا شد.

شهرستان خواف در جنوب شرق استان خراسان رضوی و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد همواره تحت تاثیر بادهای سه ماهه موسمی قرار دارد و یکی از کانونهای فرسایش بادی این استان محسوب می‌شود.

از مجموع مساحت ۹۸۰ هزار هکتاری شهرستان خواف ۸۷۰ هزار هکتار آن اراضی ملی می‌باشد و از این میزان نیز ۴۰۰ هزار هکتار بیابان و ۳۸۵ هزار هکتار مراتع تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha