رییس دانشگاه شهید بهشتی:به رشته‌های علوم انسانی بیشتر احتیاج داریم

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: امروز کشور بیشتر به رشته‌های علوم انسانی احتیاج دارد تا رشته های فنی و مهندسی بنابراین دانشجویان باید در انتخاب رشته‌های تحصیلی به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا آقامیری روز یکشنبه در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با عنوان جشن امید و حرکت با خوشامدگویی به دانشجویان جدید توصیه هایی به آنها کرد و اظهار داشت: چند سالی که قرار است کنار ما باشید با روحیه شاد و خندان سپری کنید تا موفق و سربلند باشید.

وی از نودانشجویان خواست که قوانین دانشگاه را جدی بگیرند و اگر گاهی اوقات دوستان و همکلاسی های آنها از قوانین کوتاهی کردند تذکر جدی بدهند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دقت داشته باشید که قوانین دانشگاه برای بهتر درس خواندن و بهتر زندگی کردن است، سعی کنید به آن احترام بگذارید. اگر رعایت کنید که خیلی مطلوب است اما اگر رعایت نشود مجبور هستیم که خواهش کنیم و بخواهیم که به قوانین احترام بگذارید و رعایت کنید.

آقامیری با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی باید از همه بهتر باشند، اظهار داشت: امروز ما به رشته‌های علوم انسانی بیشتر از رشته‌های فنی و مهندسی احتیاج داریم، بزرگ ترین انسان‌ها کسانی هستند که جدی و با عشق درس خوانده و مطالعه کرده اند.

وی همچنین گفت: همه رشته‌های تحصیلی از نظر اهمیت یکسان هستند، تفاوتی برای ما نمی‌کند که دانشجویی رشته برق یا رشته زبان انگلیسی تحصیل کند، ‌ همه باید جدی درس بخوانند و سرآمد باشند، بنابراین اگر احساس می‌کنید این دانشگاه برای شما سخت است، می‌توانیم کمک کنیم تا این دانشجو به محیط و دانشگاه دیگری که فضای آن برای وی راحت‌تر است، جابجا شود البته برای این کار باید قوانین آموزشی را خوب یاد بگیرید که اگر این قوانین را خوب بدانید در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

رییس دانشگاه شهید بهشتی:به رشته‌های علوم انسانی بیشتر احتیاج داریم

حضور و غیاب دانشجویان هوشمند می شود

رییس دانشگاه شهید بهشتی از دانشجویان خواست که در کلاس‌های درس به صورت منظم شرکت کنند و یادآور شد: سیستم حضور و غیاب وجود دارد و به زودی هوشمند می شود، اما ورود و خروج را جدی بگیرید. از همین امروز که وارد دانشگاه شده‌اید برای خودتان برنامه داشته باشید چرا که اینجا دیگر پدر و مادر بالای سر شما نیستند که بگویند درس بخوانید.

آقامیری افزود: توصیه من به عنوان مسوول دانشگاه دانشجویان جدید این است که از قوانین فرهنگی دانشگاه به خوب آگاه باشید و به آن احترام بگذارید و عمل کنید. نحوه لباس پوشیدن شما با بیرون متفاوت است و در نحوه برخورد با استاد دقت کنید. در انجمن‌های علمی شرکت کنید.

وی با بیان اینکه عمر به سرعت می‌گذرد، گفت: من سال ۱۳۵۷ در رشته فیزیک در همین دانشگاه وارد شدم و در حال حاضر اینجا هستم و شاید فردا نباشم، بنابراین از لحظه لحظه زندگیتان استفاده کنید و کارهایتان را با علاقه انجام دهید. کسالت و خستگی وجود دارد، سعی کنید برنامه داشته باشید که کمتر به شما آسیب بزند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی باردیگر از دانشجویان جدید خواست که دوره تحصیل را جدی بگیرند و سعی کنند مقطع کارشناسی را چهار ساله تمام کنند تا بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.

آقامیری ادامه داد: سعی نکنید خودتان را دست کم بگیرید، همیشه با فکر با مسایل برخورد کنید.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهید بهشتی امروز در مراسمی میزبان نودانشجویان مقطع کارشناسی بود. در دانشگاه تهران نیز امروز مراسم استقبال از چهار هزار نودانشجویان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha