نمایش سخاوت فرهنگی فارسی‌ها، اهدای ۹۱ هزار جلد کتاب در ۲ ماه

شیراز - ایرنا - اهدای کتاب‌های خوانده شده‌ای که اکنون در قفسه خانه‌ها خاک می‌خورد تصمیم پسندیده‌ای است که می‌تواند اعضای پرشمار کتابخانه‌های عمومی را در فارس بهره‌مند کند و تبدیل به خیری جاری برای اهدا کننده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رویه مثبت از ۲۰ مرداد ماه در فارس با پویش مردمی نذر کتاب آغاز شده تا علاوه بر افزایش منابع کتابخانه‌های عمومی، موجب ایجاد و تقویت ارتباط فارسی‌ها با این مراکز فرهنگی و فرهنگساز شود.

مسئولان در آغاز این جشنواره یا پویش مردمی، پیش بینی کردند که نذر کتاب فارس می‌تواند تا ۱۰ درصد به منابع کتابخانه‌ای این استان بیفزاید و آن را تقویت کند.

نخستین فردی که به نذر مردمی اهدای کتاب پیوست، استاندار فارس بود که در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت وقتی از راه‌اندازی این پویش با خبر شد، از کتابخانه شخصی خود ۲۰۰ جلد کتاب را انتخاب و به کتابخانه‌های عمومی اهد کرد.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه امروز باید فرهنگ مطالعه کتاب مکتوب را ترویج کنیم و یکی از راهکارهای آن اهدای کتاب است، از مردم فارس خواست تا تا آنها هم نگاهی به کتابخانه‌های خود بیندازند و اگر کتابی مورد استفاده آنها قرار نمی‌گیرد به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

نمایش سخاوت فرهنگی فارسی‌ها، اهدای ۹۱ هزار جلد کتاب در ۲ ماه

اهدای ۴۸ میلیارد ریال کتاب در فارس

اکنون ۲ ماه از نخستین نذر مردمی اهدای کتاب در فارس می‌گذرد و آمارهای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس نشان از سخاوتمندی فرهنگی مردم فارس دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اعلام کرده که تنها طی ماه بیش از ۹۱ هزار و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شده است.

به گفته محمدحسین فیروزی تا کنون ۳ هزار و ۳۰۵ فارسی کتاب دوست به نذر مردمی کتاب پیوسته و بیش از ۴۸ میلیارد ریال کتاب به به کتابخانه‌های عمومی این استان هدیه کرده‌اند.

او عنوان کرد: مردم شهرستان‌های اوز، سپیدان، کوهچنار، زرقان و بیضا به ترتیب بیشترین میزان مشارکت را در جشنواره مردمی نذر کتاب فارس داشته‌اند.

نمایش سخاوت فرهنگی فارسی‌ها، اهدای ۹۱ هزار جلد کتاب در ۲ ماه

همیاری برای غنای کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی

نخستین نذر مردمی کتاب فارس هنوز تا یک ماه آینده یعنی تا هفته کتاب (۲۴ آبان‌ماه) ادامه دارد؛ مردم فارس می‌توانند با بررسی قفسه‌های کتاب شخصی‌شان، آنهایی را که خوانده‌اند یا به آن نیاز ندارند را دست‌چین کنند و برای اهدا به کتابخانه‌های عمومی ببرند تا برای جای گرفتن در قفسه کتابخانه‌ها آماده‌سازی شوند.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌فارس‌های عمومی این جشنواره مردمی نذرکتاب بویژه با هدف تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی برگزار شده است.

شعار این جشنواره مردمی "به کتاب‌هایت بال بده" انتخاب شده و در حقیقت بال گرفتن کتاب‌ها چیزی غیر از این نیست که کتاب‌های بدون استفاده‌ به کتابخانه‌ها رود تا بارها و بارها خوانده شود و تقویت کننده فرهنگ عمومی جامعه باشد.

مردم فارس می‌توانند آدرس نزدیک‌ترین کتابخانه‌های عمومی به محل زندگی خود را از بخش فهرست پرتال SAMANPL.IR پیدا کنند و به نذر مردمی کتاب بپیوندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha