۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85259480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت هزار دانش آموز کردستانی در طرح داناب آموزش دیدند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: امسال بیش از هفت هزار دانش‌آموز استان در قالب طرح داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) و در رابطه با حفاظت و صیانت از منابع آبی، آموزش دیدند.

آرش آریانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری، با چالش های آب و استفاده صحیح از این مایع حیاتی آشنا شدند.

وی افزود: قرار است در سال تحصیلی جدید نیز ۷۰ هزار دانش آموز از آموزش های لحاظ شده در طرح داناب بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه طرح داناب از سال ۱۳۹۷ در مدارس متوسطه استان آغاز شد، اضافه کرد: این طرح جزو برنامه‌های ۱۱ گانه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای است که تاثیر بسیار خوبی هم در آگاه سازی دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های کشاورز) و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به استفاده صحیح از آب داشته است.

آریانژاد به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی در دشت های شرقی استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران‌کننده مناطق شرقی استان از لحاظ کاهش منابع آبی زیرزمینی، این طرح به صورت پایلوت در قروه و دهگلان آغاز شد.

وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی به عمل آمده از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای کردستان حائز رتبه برتر در اجرای موفق طرح دانش آموزی داناب و گسترش سواد آبی در کشور شد.

استان کردستان ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و اقلیم آن در مناطق شرقی نیمه خشک، مرکزی نیمه خشک تا مدیترانه‌ای و در مناطق غربی نیمه مرطوب تا مرطوب است.

استان دارای ۱۸ محدوده مطالعاتی شامل ۹ محدوده اصلی و ۹ محدوده مشترک است متوسط بارندگی در کردستان سالانه ۴۵۵ میلیمتر است.

تعداد دشت‌های کردستان ۹ مورد است که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است. دشت‌های قروه و دهگلان و چاردولی در شرق استان، جزو دشت‌های ممنوعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha