۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85259542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان دینی شیعیان روسیه: حملات اسرائیل به فلسطینیان متوقف شود

مسکو- ایرنا- سازمان دینی شیعیان روسیه در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه و به شهادت رساندن غیرنظامیان در فلسطین، این حملات را وحشیانه توصیف کرد و توقف آن را خواستار شد.

در این بیانیه که به امضای فامیل جعفروف رئیس سازمان مذهبی شیعیان روسیه رسیده و نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار دفتر ایرنا در مسکو قرار گرفت،‌ ضمن ابراز تأسف از کشته شدن هزاران انسان بیگناه و آواره شدن صدها هزار نفر در وقایع اخیر فلسطین آمده است:‌ ما با ابراز حمایت قاطع از مردم فلسطین، خواستار آزادی فوری اراضی اشغال شده توسط اسرائیل هستیم.
سازمان دینی شیعیان روسیه در ادامه این بیانیه یادآور شد: ۷۵ سال پیش مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن پیشنهاد ایجاد دو کشور مستقل در خاک فلسطین (فلسطین و اسرائیل) را توصیه کرد. با این حال، برخلاف یهودیان،‌ فلسطینی‌ها نتوانستند کشور خود را ایجاد کنند.
در این بیانیه آمده است:‌ تمام تلاش‌های مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل در سرزمینی که از نظر تاریخی متعلق به اجداد آنها بود، با مقاومت شدید نه تنها از سوی اسرائیل بلکه از سوی کل جهان غرب مواجه شد و غرب همواره حقوق و آزادی‌های مردم بومی را نادیده گرفت.
سازمان دینی شیعیان روسیه تأکید کرد: خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه بر روی میز مذاکره هستیم؛ تنها این راهکار، می‌تواند صلح بلندمدت را برای منطقه به ارمغان بیاورد.
در این بیانیه همچنین آمده است:‌ در این روزهای غم‌انگیز برای مردم فلسطین، انسان‌های مترقی در سراسر جهان، همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان می‌دهند و تجمع‌های اعتراضی علیه تشدید خشونت توسط اسرائیل در سراسر جهان در حال برگزاری است.
سازمان دینی شیعیان روسیه تأکید کرد:‌ عمیق‌ترین تسلیت خود را به مردم فلسطین در رابطه با این فاجعه ابراز می‌کنیم و شک نداریم که مردم شجاع فلسطین همانطور که در تاریخ خود اثبات‌ کرده‌اند، در مقطع کنونی نیز با عزت از شرایط سخت خارج می‌شوند و نیروهای متجاوز را از سرزمین خود اخراج خواهند کرد و راه توسعه و آزادی را در پیش خواهند گرفت.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
سران رژیم صهیونیستی که هنوز در شوک شکست در برابر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان غزه را هدف قرار می‌دهند؛ به طوری که در تازه‌ترین آمار، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۴۲ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های اشغالگران جنایتکار زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha