امسال ۲۶ هزار ورزشکار در استان سمنان بیمه شدند

سمنان- ایرنا- رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند.

رمضان حیدریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ورزشکاران سازمان یافته استان سمنان در نیمه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۷۵۸ ورزشکار خانم و ۱۴ هزار و ۲۳۷ نفر آقایان هستند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ۱۷۳ ورزشکار سازمان‌یافته استان سمنان در مسابقات و تمرین‌های ورزشی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال دچار آسیب شدند و تشکیل پرونده دادند که از این تعداد ۱۱۳ ورزشکار آقا و ۶۰ ورزشکار خانم بودند.

حیدریان بیان کرد: ۱۴۸ نفر حین تمرین، ۲۵ نفر در مسابقات و ۱۴۸ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به صورت غیربرخوردی آسیب دیدند.

امسال ۲۶ هزار ورزشکار در استان سمنان بیمه شدند

ورزشکاران در پویش اهدای خون مشارکت کنند

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکاران استان روز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه به مناسبت «هفته تربیت بدنی» با حضور در پایگاه‌های انتقال خون با شرکت در پویش اهدای خون، یاریگر همنوعان خود باشند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود می‌توانند در پویش اهدای خون مشارکت کنند.

وی با اشاره به نبود جایگزین مناسب برای خون، محدودبودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های آن، تصریح کرد: انتظار می‌رود ورزشکاران روز پنجشنبه با شرکت در پویش اهدای خون مروج این فرهنگ خداپسندانه باشند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: خانم ها هر چهار ماه یکبار و در سال و در مجموع سه‌بار و آقایان هر سه ماه یک بار و در مجموع چهار بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینه‌ها و بررسی دقیق آزمایش‌های تجویزشده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان مشارکت کنند. آزمایش‌هایی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی از خون های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha