۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85259867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست وزیر پاکستان: فاجعه غزه ریشه در اشغال و اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل دارد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی عمیق این کشور نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تلفات جانی فلسطینیان، رفع فوری محاصره غزه را مطالبه کرد و افزود: علل رخدادهای ناگوار در فلسطین ریشه در سال‌ها اشغال نامشروع اسرائیل و رویکرد سرکوبگرانه علیه ملت فلسطین دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، «انوار الحق کاکر» در آستانه سفر خود به چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاکستان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین ایستاده و آتش بس فوری و رفع محاصره غزه را مطالبه می‌کند.

وی اظهار داشت: خشونت‌های جاری در غزه و تلفات جانی فلسطینیان موجب نگرانی عمیق دولت و مردم پاکستان و ما هدف قرار گرفتن عمدی، بی رویه و نامتناسب غیرنظامیان در غزه توسط رژیم اسراییل را بر خلاف تمام هنجارهای مدنی و نقض آشکار قوانین بین المللی می‌دانیم.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان تاکید کرد: وقوع خشونت‌ها در غزه را باید در چارچوب سال‌ها اشغال اجباری اسرائیل و غصب سرزمین فلسطین به ویژه سیاست‌های سرکوبگرانه علیه فلسطینیان آن دید.

وی‌اعلام کرد: پاکستان اوضاع نگران کننده غزه را از نزدیک دنبال می کند و همزمان ضمن هماهنگی با اعضای سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا فوراً در ایجاد کریدورهای بشردوستانه ایمن و بدون محدودیت برای انتقال تجهیزات امدادی مورد نیاز فوری به غزه تحت محاصره اقدام کنند.

نخست وزیر پاکستان افزود که وزیر خارجه این کشور در نشست اضطراری روز چهارشنبه سازمان همکاری اسلامی در جده شرکت خواهد کرد و موضع قوی پاکستان در دفاع از فلسطین و کاهش درد و مشکلات مردم غزه تشریح خواهد شد.

شب گذشته نیز رئیس جمهور پاکستان طی بیانیه‌ای، وحشی‌گری های رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و کشتار فلسطینیان را به شدت محکوم کرد و گفت: ناتوانی جامعه جهانی در پاسخگو کردن اسرائیل و جلوگیری از جنایات این رژیم در غزه تاسف برانگیز است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند که در جریان آن تاکنون یکهزار و ۴۰۰ صهیونیست کشته و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، دو هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha