۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85259907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار مشهد تذکر گرفت

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85259907
شهردار مشهد تذکر گرفت

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد از شورای این شهر به خاطر عدم معرفی طرح‌های کلان عمرانی شهری و معرفی ریز پروژه‌ها به جای طرح‌های کلان تذکر گرفت.

به گزارش ایرنا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نود و دومین جلسه علنی این شورا در تذکری به شهردار اظهار کرد: حدود یک ماه قبل رییس شورا طی نامه ای از شهردار خواست تا طرح های عمرانی کلان را در لیستی به شورا معرفی کند.

مجید دبیریان اضافه کرد: روز گذشته پاسخ این درخواست از سوی شهردار ارسال شد که طرح های معرفی شده خیلی ریز و جزئی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:تامین ساختار مدیریت بحران در منطقه ۶ شهرداری، تامین ماشین آلات حمل و دفن زباله، اجرای مسیری در بوستان بهار و احداث بخش دوم فضای سبز در حاشیه منطقه اسماعیل آباد از طرح های معرفی شده بود.

دبیریان افزود: کدام یک از این پروژه‌ها را می توان به عنوان کلان طرح عمرانی معرفی کرد؟ شهردار باید توجیه شود که منظور از طرح کلان عمرانی چیست.

وی ادامه داد: این درحالی است که شهردار مشهد در مرحله اخذ رای از شورا تاکید کرده بود که فردی پروژه محور و میدانی است اما در عمل حضور در میدان و طرح کلانی دیده نمی شود.

به گزارش ایرنا، این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی هفته گذشته این شورا نیز در تذکر به شهردار مشهد گفت: عملکرد شهرداری در تحقق بودجه عمرانی طی نیمه نخست امسال فقط پنج درصد بوده و از بودجه عمرانی ۱۹۴هزار میلیارد ریالی شهرداری فقط پنج درصد آن محقق شده است.

اختصاص افزون بر ۳۲۱ میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد برای نگهداری معتادان متجاهر

همچنین در این نشست لایحه مشارکت در نگهداری معتادان متجاهر بررسی شد و شهرداری مشهد با مصوبه اعضای شورا مکلف به اختصاص و هزینه کرد ۳۲۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای مشارکت در نگهداری معتادان متجاهر شد.

طبق این مصوبه به منظور کاهش تعداد معتادان متجاهر، حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات موضوع این مصوبه باید در موضوع توانمندسازی و صیانت بهبود یافتگان هزینه شود.

بهای توقفگاه حاشیه ای در مشهد کاهش یافت

همچنین در جلسه امروز طرح کاهش بهای خدمات توقف در توقفگاه های حاشیه ای مشهد برای سال ۱۴۰۲ بررسی و مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی مشهد مشهد در این خصوص گفت: در گذشته شهرداری لایحه‌ای به شورا ارائه کرده بود که اعضای شورا افزایش ۲۰ درصدی را متصور بودند اما پس از تصویب در عمل با افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصدی مواجه شدیم.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: طبق طرح مصوب امروز، تعرفه در ساعت اول ۴۵ درصد کاهش می یابد.

هم اینک طبق هزینه درج شده روی تابلوهای توقفگاه های حاشیه ای شهر مشهد، هزینه توقف برای هر نیم ساعت ۳۶ هزار و ۲۵۰ ریال است که نیم ساعت اول ۱۰ درصد نیم ساعت پایه محاسبه می‌شود و از نیم ساعت سوم به بعد این مبلغ ۱۵ درصد افزایش می یابد.

شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، مدیریت توقفگاه‌های غیر حاشیه‌ای با سیستم یکپارچه مدیریت فضای توقفگاه‌ها و کنترل و نظارت توقفگاه‌ها را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha