نمایش بزرگ حمایت از فلسطین در اسپانیا

تهران- ایرنا- هزاران نفر از جمله مقام‌های احزاب چپگرای اسپانیا در یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های حمایت از ملت فلسطین در پایتخت این کشور گرد هم آمدند و با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، اتخاذ موضع قوی‌تر دولت در قبال رژیم «بنیامین نتانیاهو» را خواستار شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، حدود ۱۰ هزار نفر در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی، در یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های حمایت از ملت فلسطین در مادرید، پایتخت این کشور تظاهرات کردند. تظاهرات مادرید، یک مورد از تجمع‌های اعتراضی گسترده در حمایت از فلسطین بود که در روزهای گذشته در جهان غرب در شهرهایی مانند لندن، نیویورک، آمستردام یا بارسلون برگزار شد. کشورهای دیگری مانند عراق، اردن، اندونزی و پاکستان نیز در روزهای اخیر میزبان راهپیمایی در همبستگی با مردم فلسطین بوده‌اند.

در مادرید، شرکت کنندگان شعارهایی مانند «جنگ نیست، نسل‌کشی است»، «شما صهیونیست‌ها تروریست هستید»، «حقوق بشر کجاست» یا «فلسطین پیروز خواهد شد» سر دادند.

این اعتراض با حمایت احزاب چپ مانند سومار (Sumar) و پودموس (Podemos) برگزار شد که از دولت پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا خواستند تا برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی، در قبال رژیم اسرائیل قوی‌تر عمل کند.

نمایش بزرگ حمایت از فلسطین در اسپانیا

ایسا سرا (Isa Serra) سخنگوی پودموس، پایان دادن به «همدستی» با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شد و سایر مقام‌های چپگرای حاضر نیز برای پایان دادن به حملات، برداشتن «گامی رو به جلو» را مطالبه کردند.

شکاف و اختلاف میان سیاستمداران اسپانیایی در مسئله فلسطین در روزهای گذشته نیز آشکار شده است. در حالی که مجمع مادرید، نشست این هفته خود را با برگزاری یک دقیقه سکوت برای تلفات اسرائیلی حملات رزمندگان مقاومت در جریان طوفان الاقصی برگزار کرد، یکی از ائتلاف‌های چپگرا (Más Madrid) بخشی از زمانِ در اختیار خود را به سکوت به احترام قربانیان دو طرف درگیری اختصاص داد و نمایندگان جناح راست از جای خود بلند نشدند. حزب مردمی (PP) از جمله حامیان سر سخت اسرائیل در اسپانیا است.

جوانان حاضر در این تجمع گسترده، با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های فلسطین و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با شعارهایی مانند «بمباران کودکان، دفاع از خود نیست»، حمایت بی چون و چرای اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اسپانیا یکی از کشورهایی است که به دنبال حمله غافلگیرکننده نیروهای مقاومت علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی، شاهد تجمع و فریاد اعتراض حامیان ملت فلسطین بود.

این نخستین تظاهرات پایتخت اسپانیا در روزهای اخیر نبود و پیش از مادرید، حدود ۴۰۰ نفر در بارسلونای ایالت کاتالونیا نیز با شعار «علیه آپارتاید و پاکسازی نژادی در فلسطین» تجمع کرده بودند.

نمایش بزرگ حمایت از فلسطین در اسپانیا

شورای اروپا دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای از همه طرف‌های درگیر خواست که روند صلح بر اساس راهکار دو کشور را فورا احیا کنند و با «مقام‌های قانونی فلسطین» همکاری کنند تا از تشدید بیشتر خشونت جلوگیری شود.

شورای اروپا همچنین بر «لزوم حفاظت از مردم غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها» تاکید کرد.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شده که به دنبال جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی، تاکنون دو هزار و ۶۷۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹ هزار و ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا کنون به ۵۸ نفر رسیده است.

به گزارش منابع فلسطینی، پس از ۱۰ روز بمباران بی وقفه و شدید غزه از سوی رژیم صهیونیستی قرار است اولین کاروان کمک‌های انسانی به این منطقه از سمت مصر اعزام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha