بیش از ۲۶ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی مددجویان کمیته امداد قزوین هزینه شد

قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی کمیته امداد قزوین گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۵ مددجوی کمیته امداد استان در ۶ ماه امسال با تخصیص ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شدند.

فریدون مهدویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد کمیته امداد امام (ره) در کنار ارایه خدمات مختلف، ارتقای فرهنگ خانواده‌های مددجو است چرا که معتقدیم نباید فقر اقتصادی زمینه فقر فرهنگی را در جامعه ایجاد کند.

وی اظهار کرد: حوزه فرهنگی کمیته امداد به دنبال شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه مددجویان تحت پوشش خود است و سیاست توانمندسازی فکری، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت رویکرد جدی این نهاد به شمار می رود.

مهدویان ادامه داد: برای این منظور طرح‌های مختلفی در این نهاد اجرا می‌شود که یکی از آنها طرح ۳۱۳ است که با همکاری حوزه علمیه و در سطح روستاهای استان به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی، یکی از وظایف مبلغان دینی را تلاش در جهت رفع و کاهش محرومیت‌های فرهنگی نیازمندان دانست و افزود: برای تحقق این هدف هر یک از مبلغان در دوره‌های پنج ماهه با پنج خانواده تحت حمایت قرار می گیرند تا برنامه هایی از قبیل سرکشی، برگزاری روضه خانگی و برنامه‌های فرهنگی را پیگیری کنند.

به گفته این مسوول ، ایجاد ارتباط مستمر روحانیون با خانواده‌های تحت حمایت ساکن در روستا، کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد و تقویت باورهای دینی با مشارکت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی از اهداف اجرای این طرح است.

وی به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از سرفصل‌های مهم کمیته امداد در ارایه خدمات فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است تا زمینه رشد و ارتقای مددجویان را فراهم کند.

مهدویان با اشاره به اینکه هشت هزار و ۷۲۲ دانش آموز و ۵۰۱ دانشجو طلبه تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: همچنین طی این مدت ۲۸۷ دانشجو در رابطه با شهریه و یک هزار و ۲۱۵ نفر نیز از خدمات ارایه شده در کانون های فرهنگی بهره مند شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی این مدت فعالیت های اردوی برای یک هزار و ۱۸۳ مددجو برگزار و ۱۱ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال نیز برای برپایی اردوها هزینه شد و در بحث آگاه سازی و آموزش مهارت های زندگی نیز پنج هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت پوشش در این آموزش ها شرکت کردند و در این رابطه هم چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش اردوهای زیارتی ۳۹۵ مددجوی تحت پوشش با چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعتبار که همه ان از محل کمک های خیران بود، به مشهد مقدس اعزام شدند.

بیش از ۶۰ هزار قزوینی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha