جوادی: سرخابی‌ها به رشته‌های دیگر ورود کنند/ قهر برخی مربیان در کشتی تهران اثر منفی گذاشت

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: از باشگاه‌های پر مخاطب مثل استقلال و پرسپولیس خواهشمندیم که به رشته‌های دیگر لیگ‌های مختلف ورود کنند و پیشکسوتان را محترم بشمارند.

به گزارش ایرنا؛ علی جوادی در جمع خبرنگاران درباره استراتژی‌های ورزش استان اظهار داشت: در بازه مدیریت جدید اداره کل تهران موفق شدیم افتخارات و برنامه‌های زیادی را در حوزه ورزش وجوانان استان ایجاد کنیم. یکی از این موارد در حوزه جوانان، یاس در ارتباط با اداره استان و عدم شنیده شدن موارد و اخبار معاونت ورزش و جوانان بود.

وی ادامه داد: در تهران فقط ۵ سمن با ما در ارتباط بودند و با تلاش ما بر این بود که در راه اندازی سمن‌ها را با قدرت پیگیری کنیم. از تمام سازمان‌ها و تشکل‌ها برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی استفاده کردیم و در موضوعات مختلف مثل مشکلات آموزشی، ازدواج، محیط زیست و ... رشد خوبی را رقم زدیم. در تسهیل سازی صدور پروانه هم تلاش کردیم تا زمان صدور را با وجود شرایط کوتاه کنیم و نهایتا در ۴۵ روز صدور پروانه انجام پذیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: در حوزه ورزش باید ماموریت‌ها را به ۴ دسته تقسیم کنیم؛ ارتباط خوبی با آموزش و پرورش انجام شد و جلسات مستمری را با اداره‌کل‌های اموزش و پرورش داریم و استعدادیابی را از طریق معلم‌های خوب این سازمان رقم می‌زنیم.

جوادی بیان کرد: در حوزه ورزش همگانی تعاملات خوب سازنده‌ای با سازمان‌های فرهنگی و شهرداری‌های استان داشتیم و رشد مناسبی در شاخص‌ها داشتیم که حدودا ۷ درصد نسبت به زمان قبل از کرونا در ورزش داشته‌ایم. البته به ایم عدد و رشد راضی نیستم و قطعا برای بیشتر شدن آن تلاش می‌کنم تا به یک رشد ۳۰ یا ۴۰ درصدی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش قهرمانی استان تهران بیشترین سهم را در اعزام‌های ملی دارد که نسبت به سال‌های گذشته، تعداد ملی‌پوش‌های ما نسبت به قبل داشتیم. ۷۴ نفر در بازی‌های آسیایی هانگژو و ۴۰ نفر در پاراآسیایی داشتیم که نشان‌ دهنده عملکرد خوب در حوزه قهرمانی است و شیب مثبتی را در پیش داریم که می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: خواهشمندیم از باشگاه‌های پر مخاطب مثل استقلال و پرسپولیس که به رشته‌های دیگر لیگ‌های مختلف ورود کنند و پیشکسوتان را محترم بشمارند. خواستیم که به جای تیم داری، باشکاه داری کنند؛ مثلا خواستیم که پرسپولیس در هندبال دختران نیز ورود کند. از ورزش قهرمانی بانوان خیلی می‌خواهیم رشد داشته باشیم و حوزه قهرمانی را بیشتر از پیش رونق بدهیم. باید بخش خصوصی را با ورزش استان همراه کنیم و طی جلساتی که داشتیم، خواهش کردیم شرکت‌ها و کارخانه‌جات و بنگاه‌های اقتصادی ورود خوبی در ورزش استان تهران داشته باشند و سطح ورزش استان را بالا ببریم.

جوادی عنوان کرد: قید زمانی که برای ورزشگاه تختی بیان کردیم در نظر داریم و در نیم فصل دوم به کمک تیم‌های تهرانی خواهد رسید و شرکت توسعه زمان پیدا می‌کند تا طرح ترمیم چمن آزادی را دنبال کند. همه چیز طبق برنامه‌ریزی در حال پیشروی است. سیستم‌های تاسیساتی و زیرساختی تختی مورد بی مهری بوده و حتی باید لایه‌های خاک ورزشگاه را از نو درست کنیم. وضعیت آبرسانی را نیز باید دنبال کنیم و کاشت چمن هم بعد سیستم آب پیگیری شد. سیستم‌های مدرنی را در آن ورزشگاه راه اندازی کردیم مثل سیستم آب‌پاش‌های چمن که به زودی چمن هم کامل می‌شود. تمام سیستم نور و برق را تعویض کردیم و سیستم صوت هم‌ به روز رسانی شد. مشکلات کوچکی هم وجود دارد که به دنبال حل آن هستیم و به زودی این کار بزرگ نتیجه خواهد داد و ورزشگاه شروع به کار می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهرانبرای ورزشگاه شهر قدس هم مذاکرات و مکاتباتی با شهرداری و استانداری شهر قدس داشتیم و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. انتهای کاشت چمن است و به زودی به مدار لیگ برتر اضافه خواهد شد.

وی گفت: یکی از رشته‌های المپیکی و مهم ما کشتی است و در گذشته استان تهران نامدارها و افتخارآفرین‌های بزرگی این رشته داشت اما بالا و پایین‌ها و قهر برخی مربیان و کشتی‌گیران تاثیرات منفی بر کشتی تهران داشته است. الان همه با هم همراه شدند تا کشتی تهران به دوران اوج خودش بازگردد و واقعا هم در حال رشد هستیم. در المپیاد ورزشی کشور ۲ سال است که قهرمان هستیم و نشان دهنده این است که تغییرات هیئت کشتی استان درست بوده و روند خوبی نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مورد محل ساخت ورزشگاه جدید در تهران، تصریح کرد:‌ رئیس جمهور از وزیر ورزش برنامه راه‌اندازی ورزشگاه جدید را خواسته است. تمام پیشنهاداتی که داشتیم را مستقیما برای وزارت فرستادیم و این موضوع از سطح اداره کل بالاتر بود و همه را به خود وزارت سپردیم. یک کارگروهی در خود وزارت شکل گرفت که باید مسائل مختلفی را بررسی کنند که به بحث‌های فنی و مهندسی باز می‌گردد و همه پیشنهادها با هم مقایسه خواهند شد.  طبق بررسی‌های ابتدایی در مجموعه آفتاب ساخته می‌شود اما گزینه‌های دیگر هنوز مطرح هستند.

جوادی در مورد انتخابات هیئت فوتبال استان تهران، گفت: ریاست و روند مدیریت گذشته هیئت فوتبال سابق را دقیقا بررسی کردیم و جلساتی را گذاشتیم و کفتیم که مشکلات و موضوعات مطروحه باید کنترل شود اما انجام نشد و پس از آن با مهدی تاج هم مطرح کردیم که خود آقای شیرازی استعفا داد. از براتی تشکر می‌کنم که شرایط را نسبت به گذشته بسیار بهتر پیش بردند و شرایط مجمع انتخاباتی را نیز فراهم کرد. با بی طرفی اداره کل استان و فدراسیون انتخابات خوبی برگزار شد و به نظرم انتخابات مجمع رای به فوتبال بود و گزینه فوتبالی انتخاب شد. همه افراد آزادانه به میرشاد ماجدی رای دادند و از قبل هم گفته بودیم گزینه انتخابی مجمع مورد حمایت ما نیز خواهد بود. 

وی افزود: البته همه عزیزان فوتبالی بودند اما نقاط قوت و سابقه ماجدی خیلی بهتر بود که به نظرم کمک بهتری می‌تواند به تهران کند. البته ملاحظات و درخواست‌های ما مثل استعدادیابی و ساماندهی مدارس فوتبال پا بر جا است. به نظر ما باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید وظیفه خود نسبت به پیشکسوتان خودشان را عمل کنند. دیگر در تهران داور نداریم و همه یا رفتند یا بازنشست شدند. باید به این عزیزان نیز توجه شود و مشکلاتشان حل شود. بحث ارزان سازی و مقاومت برای جلوگیری از خروج امتیازهای فوتبالی تهران نیز باید به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: حدود ۵۰ مکان ورزشی را از اجاره خارج کردیم و به صورت رایگان در اختیار دهیاری‌ها و شورایاری‌ها قرار دادیم، خصوصا در مناطق کم برخوردار. در تعرفه گذاری‌ها خیلی از نرخ‌گذاری ها عموما پایین‌تر از سقف اعلامی است. البته مقداری هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است اما در تلاش هستیم که ورزش را همچنان ارزان نگاه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha