۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85260086
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گیلان بارانی می‌شود

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85260086
گیلان بارانی می‌شود

رشت - ایرنا - نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امشب (دوشنبه) به گیلان است که فعالیت آن از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری تقویت خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گیلان در این باره گفت: با ورود سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امشب به گیلان به تناوب بارندگی، گاهی رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد، مه‌آلودگی و رعد و برق برای مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده‌است.

علاء‌الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی جدید تا چهارشنبه هفته جاری در گیلان ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: در این مدت دمای هوا بین ۳ تا ۷ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر تقویت بارش‌ها از عصر فردا (سه شنبه تا صبح چهارشنبه) و صدور هشدار سطح نارنجی اضافه کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب وجود دارد از اینرو ضروریست تا احتیاط لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به خروج این سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه از گیلان، خاطر نشان کرد: آسمان استان صبح پنجشنبه هفته جاری آفتابی خواهد شد اما دوباره از عصر همین روز ناپایداری‌ها آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و شهرستان صومعه‌سرا با ۲۵ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

حسینی اظهار داشت: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نامناسب است.

در زمان حاضر آسمان گیلان کمی تا نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و مه‌آلود است.

هواشناسی گیلان پیش از این اعلام کرده بود: شرایط جوی استان تا دوشنبه هفته جاری پایدار است و به طور متوسط در این مدت دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه در مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha