۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85260123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمامی چاه‌های کشاورزی شهرستان نهبندان به کنتور هوشمند مجهز شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان گفت: با نصب کنتور هوشمند آب و برق روی هفت حلقه چاه‌ کشاورزی در نهبندان، تمامی چاه‌های برقی کشاورزی این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، مسعود مسعودی روز دوشنبه اظهار داشت: کنتورهای هوشمند آب و برق در راستای مدیریت دقیق‌تر منابع آب زیرزمینی، کنترل میزان برداشت، جلوگیری از اضافه برداشت و بهره‌وری بیشتر انرژی روی چاه‌ها نصب می‌شود.

وی افزود: تجهیز چاه‌ها به کنتورهای هوشمند آب و برق مهمترین ابزار مدیریت صحیح منابع آب زیرزمینی است که در راستای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی در استان در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان بیان کرد: این شهرستان ۲۷۱ حلقه چاه کشاورزی برقی دارد که در حال حاضر ۱۰۰ درصد آنها به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است.

پیش از این مسئولان شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اعلام کردند که ۸۵ درصد چاه‌های کشاورزی، شرب و خدمات این استان به کنتور هوشمند مجهز شده است. این کنتورها روی ۱۰۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان نصب شده و تنها در چاه‌های دیزلی و فاقد ظرفیت آبی نصب نشده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha