تسهیل روادید منجر به توسعه گردشگری ایران و بلاروس می‌شود/ پذیرای تورهای آشناسازی هستیم

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری به بلاروس تاکید کرد: ایجاد پروازهای مستقیم و تسهیل اعطای روادید دو اقدام مهم برای تحرک بخشی به همکاری های دو کشور در زمینه توسعه گردشگری است.  

سیدعزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا سفر معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: هر گونه کاهش موانع و شروط برای مسافران به توسعه گردشگری میان ایران و بلاروس کمک می‌کند، اعطای روادید گروهی به تورهای مسافرتی -مشابه اقدام روسیه- یک گام مناسب برای تسهیل سفر و گردشگری میان ایران و بلاروس است.

ما برای پذیرایی از گردشگران بلاروسی و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی تخصصی برای موسسات مرتبط گردشگری و بخش خصوصی بلاروس به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران استقبال می‌کنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: ما برای پذیرایی از گردشگران بلاروسی و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی تخصصی برای موسسات مرتبط گردشگری و بخش خصوصی بلاروس به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ایجاد زمینه های لازم برای گردشگری دو کشور ایجاب می کند که بخش دولتی و خصوصی بلاروس برای حضور در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در ایران با جدیت بیشتری مشارکت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تصریح کرد: همکاری در زمینه تبادلات بین موزه‌ای، تبادل تجربیات در راستای مدیریت، حفاظت، مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و امور دیگری مثل دیجیتالی‌سازی میراث فرهنگی و اشیای تاریخی دو کشور به منظور ترویج و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بزرگداشت‌های فرهنگی مشترک از جمله موارد دیگری است که می تواند به توسعه گردشگری بین دو کشور منجر شود.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری در صدر یک هیات سیاسی اقتصادی سه شنبه -۲۵ مهرماه- به بلاروس سفر می کند. دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس بلاروس و همچنین برگزاری جلسات گفت‌وگوهای دوجانبه میان هیات های عالی دو کشور از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهور به این کشور است.

تسهیل روادید منجر به توسعه گردشگری ایران و بلاروس می‌شود/ پذیرای تورهای آشناسازی هستیم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha