هشدار تحلیلگران نظامی آمریکا به اسرائیل درمورد حمله زمینی به غزه

تهران- ایرنا- همزمان با آماده‌سازی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه، کارشناسان جنگ در آمریکا نسبت به پیامدهای آن هشدار داده و آن را آماده‌سازی برای ایجاد یک «حمام خون» توصیف کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: با خروج اجباری مردم غزه از سمت مناطق شمالی به جنوب، رهبران نظامی اسرائیل خود را برای یک حمله تمام عیار به این منطقه آماده می کنند؛ حمله ای که به باور بسیاری از کارشناسان جنگ، می تواند چالش های گسترده ای در پی داشته باشد و پایان درگیری ها را بیش از پیش نامشخص سازد.

به عقیده تحلیلگران آمریکایی، درحالیکه نیروهای نظامی اسرائیل آماده حمله زمینی به غزه می شوند، با انبوهی از ساختمان ها، مین ها و تونل های زیرزمینی روبرو خواهند بود که می تواند وضعیتی نامطمئن را ایجاد کند و بحران انسانی عظیمی را در این منطقه و حتی کشورهای دیگر به وجود آورد.

از نظر تحلیلگران، اسرائیل در حالی خود را آماده یک حمله زمینی گسترده به سمت یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان می کند که احتمالا این تهاجم هفته ها به طول می انجامد، جان هزاران نفر را می گیرد و کل منطقه را ویران می کند.

کنت فرانک مک کنزی جونیور ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در ارتباط با تهاجم زمینی اسرائیل به غزه گفت: «این یک حمام خون برای همه خواهد بود». وی در عین حال این جنگ را طولانی تر از آنچه به نظر می رسد، پیش‌بینی و اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها درگیر یک جنگ شهری پر هرج و مرج و نامشخص می شوند».

این روزنامه پرشمارگان آمریکایی در ادامه یادآور شده این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی حمله زمینی علیه غزه را در پیش می گیرد. اسرائیل در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ حملات زمینی محدودی علیه حماس در پیش گرفت که در نهایت منجر به کشته شدن ۲۶۰ نفر از جمله کودکان و زنان بسیاری شد.

مقام های اسرائیلی در روزهای اخیر با پخش اعلامیه بر فراز غزه، دستور تخلیه این منطقه را ظرف ۲۴ ساعت به غیرنظامیان صادر کرده اند. اما سازمان ملل هشدار داده است که چنین امری در مدت یک شبانه روز غیرممکن است و نسبت به پیامدهای انسانی آن به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

با این وجود، اسرائیل روز شنبه بی اعتنا به این هشدارها، اعلام کرد که به زودی «حملات یکپارچه و هماهنگ» زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه را آغاز خواهد کرد.

گیان جنتایل سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و از اعضای اندیشکده آمریکایی «رند» در این مورد گفت که دامنه حمله اسرائیل بسیار وسیعتر از حملات آن در سالهای اخیر خواهد بود و با چالش‌هایی همراه می شود که واشنگتن در زمان حملاتش به فلوجه عراق در سال ۲۰۰۴ با آن روبرو شد.

وی سپس خاطرنشان کرد: فلوجه شهری در وسط بیایان با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بود که بیشتر ساکنان آن پیش از حمله، خانه هایشان را تخلیه کردند. اما در غزه اوضاع دشوارتر است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه تا به امروز دو هزار و ۶۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha