دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه در واگذاری فضاهای ورزشی خود به ورزش و جوانان همکاری نمی‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: با وجود تاکیدات فراوان استاندار به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر فراهم ساختن زمینه لازم برای استفاده عموم مردم از فضاهای ورزشی آنها ولی متاسفانه این دستگاه‌ها در این زمینه مشارکت نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، منوچهر حاتمی روز دوشنبه در یک نشست خبری با رسانه های استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در جواب سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر چرایی عدم استفاده از فضاهای ورزشی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: این امر در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز مطرح و استفاده عموم از این فضاهای ورزشی به تصویب رسید ولی متاسفانه دستگاه های اجرایی در این زمینه با این اداره کل حاضر به همکاری نیستند.

وی افزود: در حال حاضر فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش در نقاط مختلف شهرها چهار تا پنج برابر اداره کل ورزش و وجوانان استان است ولی با وجود اینکه تفاهمنامه ای نیز در این خصوص منعقد شده اما تاکنون تعامل و همکاری از سوی آموزش و پرورش مشاهده نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به نقش پررنگ ورزش در ارتقای تندرستی و نشاط شهروندان جامعه توقع داریم دستگاه های اجرایی و ادارات مختلف برای افزایش مشارکت همه جانبه مردم در ورزش، از ظرفیت های خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه امور ورزشی یک سیاست گذار است و بستر سازی برای تحقق این مهم در گرو همکاری همه دستگاه های اجرایی و مسوولان است.

بهره برداری از ۱۰ طرح ورزش در هفته تربیت بدنی

حاتمی اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۰ طرح ورزشی در نقاط مختلف استان با هزینه ۳۶ میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه در واگذاری فضاهای ورزشی خود به ورزش و جوانان همکاری نمی‌کنند

وی سه زمین چمن در شهرهای هرسین، دالاهو و کرمانشاه با ۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هفت زمین روباز ورزشی در شهرهای اسلام آباد، و دالاهو هر کدام با ۲ میلیارد تومان هزینه را از جمله این طرح های ورزشی عنوان کرد که عمدتا در مناطق محروم و حاشیه شهرها احداث شده است.

حاتمی با بیان اینکه به همین مناسبت ۸۲۲ برنامه مختلف در طول این هفته در سطح استان برگزار خواهد شد افزود: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در استان ۹۴ سانتی متر است که با احتساب فضاهای ورزشی ادارات و سایر نهادها دولتی این میزان به یک متر و ۲۰ سانتی متر می رسد.

ادارات کل ورزش و جوانان اجازه تیم داری ندارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در جواب علت عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه های خصوصی نیز یادآور شد: برابر قانون ادارات کل و حتی هیات های ورزشی نمی توانند اقدام به تیم داری و کمک مالی به باشگاه های خصوصی کنند.

وی افزود: تیم هایی که قادر به پرداخت ورودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی مسابقات نیستند هرگز قادر نخواهند بود با توجه به هزینه های سرسام آور تیم داری بدون داشتن یک اسپانسر قوی فعالیت داشته باشد.

حاتمی تاکید کرد: تیم هایی که ادعای حضور در رقابت های مختلف ورزشی در سطح کشور را دارند باید حرفه ای باشند و به صورت حرفه ای نیز پای کار آمده و برنامه ریزی کنند زیرا تنها حضور در این مسابقات مهم نیست بلکه مهم ادامه رقابت ها بدون داشتن دغدغه های مالی است.

دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه در واگذاری فضاهای ورزشی خود به ورزش و جوانان همکاری نمی‌کنند

وی افزود: هزینه های حضور در رقابت های مختلف حداقل پنج تا ۶ میلیارد تومان هست و تیمی که قادر نیست هزینه ورودی مسابقات را پرداخت و برای تامین آن دست به دامن دیگران می شود در ادامه رقابت ها می خواهد چکار کند.

ارتقای ۱۰ پله ای کرمانشاه در رقابت های المپیاد ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری رقابت های المپیاد ورزشی در کشور گفت: این استان امسال با برنامه ریزی خوبی که از سوی هیات های ورزشی و حمایت این اداره کل انجام شد توانست با ۱۰ پله صعود نسبت به سال گذشته رتبه ۱۳ را در بین سایر استان ها به خود اختصاص دهد.

حاتمی با بیان اینکه برهمین اساس کسب رتبه یک رقمی برای سال آینده هدف گذاری شده است افزود: برای نخستین بار امسال تصمیم گرفته شده است از مدال آوران المپیادهای ورزشی استان نیز طی مراسم باشکوهی قدردانی شود.

وی با اشاره به حضور ۱۳ ورزشکار از این استان در بازی های هانگژو ادامه داد: این اداره کل برای ورزشکارانی که موفق به راهیابی به این بازی ها شدند بیش از حد توان خود حمایت لازم را انجام داد تا این ورزشکاران بدون هیچ دغدغه ای در این رقابت ها حضور پیدا کنند.

حاتمی، خرید هوگوی الکترونیکی برای رشته تکواندو با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان، تهیه اسلحه با ۱۴۰ میلیون تومان هزینه برای رشته تیراندازی، تهیه تیرو کمان و تیر با ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان هزینه های ایاب و ذهاب این ورزشکاران را از جمله اقدامات انجام شده برای این ورزشکاران عنوان کرد.

وی یادآور شد: با توجه به حمایت های خوب ورزش و جوانان که بگفته خود ورزشکاران ده ها برابر سنوات قبل بود اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال نشده است خود فدراسیون مربوطه باید جوابگو باشد.

برخی از هیات های ورزشی عملکرد ضعیفی دارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از هیات های ورزشی نیز گفت: در این زمینه مکاتبات لازم با فدراسیون های مربوطه انجام شده است زیرا این اداره کل حق ورود مستقیم به عزل روسای هیات ها را ندارد.

وی افزود: تنها اقدامی که در این زمینه وجود دارد در کنار انجام مکاتبات لازم با فدارسیون ها که برخی از آنها از روسای هیات های استانی خود حمایت می کنند، برگزاری مجمع فوق العاده و ایجاد مکاتبه با حوزه دفتر مشترک فدراسیون ها است که در آینده نزدیک سه یا چهار مجمع فوق العاده در این زمینه در استان برگزار خواهد شد.

حاتمی ادامه داد: یکی از این هیات ها ، هیات کبدی است که عملکرد ضعیفی داشته است و در این دوره نیز حق چهار نفر از ملی پوشان این رشته در اعزام به بازی های هانگژو پایمال شد که با وجود تلاش های فراوان این اداره کل و جلسات مختلف با رییس فدراسیون که بحث فنی را علت این حذف عنوان کردند ولی ما معتقدیم در این زمینه فدراسیون حق کشی کرده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه هم اکنون دارای بیش از ۹۳ هزار نفر ورزشکار بیمه شده است که در مقایسه با پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است؛ ورزشکاران کرمانشاهی در سال جاری موفق به کسب بیش از ۶۰ مدال بین المللی در سطح آسیا و جهان شده اند که این امر نشان دهند وجود استعدادهای ناب در رشته های مختف ورزشی در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha