وزیر خارجه چین: پکن خواستار احیای حقوق ملت فلسطین است
دیدار وزرای امور خارجه چین و روسیه

تهران-ایرنا- «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روسیه خود تاکید کرد که پکن خواستار احیای حقوق مشروع ملت فلسطین است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین با بیان این مطلب، افزود: پکن با هرگونه اقدامی که به افراد غیرنظامی آسیب وارد کنند و قوانین بین المللی را نقض کند، محکوم می کند.

وانگ تاکید کرد که اولویت اصلی چین پایان جنگ و درگیری و باز شدن مرزهای فلسطین برای ارسال کمک ها و جلوگیری از یک بحران انسانی در نوار غزه است.

وی با اشاره به اینکه راه حل مسئله فلسطین، اثبات حقوق مشروع ملت فلسطین است، افزود که چین خواستار برگزاری نشستی جهانی تأثیرگذارتر برای دستیابی به اجماع گسترده بر اساس «راه‌حل دو کشور»، تدوین جدول زمانی و نقشه راه برای آن سوق دهد.

وزیر امور خارجه چین خاطرنشان کرد: پکن از حمایت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از طرح ابتکاری «یک پهنه، یک راه» قدردانی می کند و از ادامه مشارکت فعال مسکو در این طرح برای کمک به گسترش توسعه و رفاه مشترک استقبال می کند.

وی با اشاره دهمین سالگرد طرح «یک پهنه، یک راه» چین، افزود: از جهت اتصال گذشته به آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم تاکید کرد: مسکو و پکن توسعه روابط و ارتباط راهبردی دو جانبه را حائز اهمیت می دانند. ما مایل به گسترش همکاری های عملی با کشورهای جهان هستیم.

وی افزود: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه مشتاق دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و شرکت در این نشست مهم است.

دو طرف در خصوص هماهنگی راهبردی در جهت تلاش‌ برای تقویت سطح همکاری ها در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، بریکس و سایر چارچوب‌های چندجانبه ای توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha