۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85260244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در دزفول

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85260244
آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در دزفول

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت با استفاده از زنبور تلنموس در راستای تصمیم کارگروه کنترل بیولوژیک آفات محصولات کشاورزی دزفول آغاز شده است.

بهروز قمرزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف پارازیته کردن آفت سزامیا از تخم‌های زنبور تلنموس چسبیده بر روی کارتها برای رهاسازی در مزارع ذرت استفاده شد.
وی افزود: مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در شهرستان دزفول برای ردیابی آفت سزامیا توسط فرمون، استفاده از زنبور تلنموس برای مبارزه با آفت، پیدا کردن زمان مناسب برای رهاسازی زنبور و بازدید از تله‌های مکفیل در حال انجام است.

قمرزاده اظهار کرد: استفاده از روش‌های بیولوژیک مبارزه با آفات نباتی می‌تواند به عنوان یک راهکار برای سلامت تولید محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول درخصوص ساماندهی و پشتیبانی تولید نهال و درختان مثمر و غیرمثمر این شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولید نهال مبتنی بر دانش علمی و بومی، شهرستان دزفول به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان نهال در استان خوزستان مطرح است.

وی افزود: دزفول سالانه نه تنها بخش قابل توجهی از نهال مورد نیاز استان خوزستان، بلکه تامین کننده نهال در سایر استان‌های کشور است.
قمرزاده بیان کرد: به منظور ساماندهی و بهره‌مندی نهال کاران شهرستان از دستاوردهای علمی و ارتباط بیشتر آنان با تحقیقات و موسسه کنترل و گواهی بذر و نهال با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی شهرستان، کارگروه ساماندهی و پشتیبانی تولید نهال در شهرستان دزفول تشکیل شد.
وی افزود: شناخت، جمع آوری و دسته‌بندی مشکلات نهال کاران از اهداف این کارگروه است و در حال حاضر بخشی از مشکلات جمع آوری و در حال پیگیری هستند.

ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای بهاره در ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول کشت شده است.

سالانه حدود ۲ونیم میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول تولید و وارد بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha