هواشناسی: وزش باد و پدیده غبار آسمان کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش باد شدید و نسبتا شدید، بارندگی خفیف و غبار آسمان استان را از امروز فرامی‌گیرد.

سعید قاسمی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، امواجی کوتاه و کم رطوبت، به تناوب تا پایان هفته جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این شرایط، علاوه بر رشد ابر و وزش باد، ممکن است در ساعاتی از امروز (دوشنبه)، پنجشنبه و جمعه، بارش های خفیف و پراکنده ای نیز، بخصوص برای مناطق کوهستانی استان در پی داشته باشد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: وزش باد، امروز بویژه در نیمه شرقی استان نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود؛ همچنین تشدید وزش باد و تقویت جریان های غربی در سطح منطقه، طی ساعاتی از امروز تا ظهر فردا (سه شنبه)، می تواند جو استان را خصوصاً در نواحی غربی و مرزی کم و بیش غبار آلود کند.

قاسمی ادامه داد: همچنین، دمای هوا که امروز و فردا کاهش می یابد؛ در سایر روزهای هفته تغییرات چندانی نخواهد داشت.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۱۲ درجه و خسروی با ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۲۰ و ۲۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha