۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85260375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفیر رژیم صهیونیستی در لندن منکر بحران انسانی در غزه شد!

لندن – ایرنا – درحالی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با اعتراضات گسترده بین‌المللی مواجه شده است، سفیر این رژیم در لندن منکر بحران انسانی در این منطقه شد و با بیان این که فاجعه در سرزمین‌های اشغالی جریان دارد مدعی شد که نیروهای مقاومت فلسطینی باید تقاص پس بدهند.

به گزارش ایرنا، زیپی هوتولی روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ادعا کرد: هیچ بحرانی در غزه وجود ندارد. اسرائیل مسئول امنیت اسرائیلی‌ها است، حماس هم مسئول امنیت فلسطینیان. حماس از حمایت‌های بین‌الملل سوء استفاده کرد و به جای حمایت از مردم فلسطین، دست به عملیات تروریستی زد. اکنون زمان آن رسیده که حماس تقاص پس بدهد.

او در پاسخ به سووالی درباره تصاویر منتشر شده از بحران انسانی در غزه، مدعی شد که اولویت ارتش رژیم صهیونیستی حمایت از شهروندان اسرائیلی در برابر کسانی است که او مشابه حزب نازی آلمان نامید که در جریان افسانه هولوکاست یهودیان را قتل‌عام کردند.

وقتی مجری اسکای نیوز تاکید کرد که شواهد از بحران انسانی در غزه حکایت دارد، سفیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به کشتار مردم بی دفاع غزه، ادعا کرد: «حماس مقصر است و از آن ها باید در باره این وضع سووال کنید» در همین لحظه مجری برنامه اظهارات متناقض هوتولی را قطع کرد و گفت: پس تائید می‌کنید که شرایط انسانی در غزه بحرانی است؟ هوتولی ادعا کرد: هیچ بحرانی در غزه نیست و این منطقه درگیر جنگی است که حماس آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۷۵۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

ساعاتی قبل "فیلیپ لازارینی" کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داده و گفته بود که واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha